D’entrada, segons la instrucció donada per la direcció de la Comella, tots els funcionaris haurien de respondre abans del proper dia 16 al matí si estan disposats a fer aquestes guàrdies voluntàries o no ho estan. Segons que han explicat les fonts consultades per l’Altaveu, aquest nou sistema no té res a veure ni amb les guàrdies que ja estan degudament establertes en les planificacions ‘obligatòries’ ni tampoc equivalen a les hores extraordinàries que des de fa mesos s’estan abonant per garantir torns de set persones que és el que s’ha acordat des que la població reclusa ha augmentat de forma tan important.
Aquest nou sistema no té res a veure ni amb les guàrdies que ja estan degudament establertes en les planificacions ‘obligatòries’ ni tampoc equivalen a les hores extraordinàries que des de fa mesos s’estan abonant
En efecte, una vegada es van començar a aplicar judicis ràpids de manera regular, i hi va haver un increment de condemnats a fer arrestos nocturns o a complir penes de semillibertat -que vol dir haver d’acudir al centre penitenciari sempre que no s’estigui treballant-, el nombre d’interns ha crescut, de mitjana, les nits i els caps de setmana, entre quinze i vint efectius. En canvi, no han crescut ni molt menys en proporció la xifra de funcionaris que fan vigilància a la Comella. De fet, hi ha fins i tot convocatòries que presenten notables dificultats per trobar aspirants.
Sia com vulgui, ara se cerquen voluntaris que, cobrant el que pertoqui, puguin fer guàrdies per si mai passa res. Una vegada la direcció sàpiga de quanta gent pot disposar, s’haurà de fer una nova planificació sempre amb la validació del ministeri. I caldrà veure quina mena d’engranatge hi ha entre aquesta nova bossa de personal voluntari, els funcionaris que facin hores extra i aquells que estiguin de guàrdia ordinària.
I és que una de les anomalies, entenen les fonts consultades, que hi va haver la nit de revetlla, és que quan va quedar clar que la suma d’una baixa imprevista per una indisposició més el fet que no s’havia trobat per aquella nit cap interessat per fer hores extra, i es va quedar amb sols cinc efectius, dels quals dos no es podien moure de la sala de control, el comandament que estava de guàrdia localitzable, en lloc d’incorporar-se a la feina per reforçar el volum de personal, va indicar que amb cinc efectius es podien cobrir les necessitats. I va seguir la guàrdia al seu domicili.
Comentaris (10)