La cònsol major, Conxita Marsol, acompanyada del menor, David Astrié, i el conseller d’Esports, Alain Cabanes, i a certa distància altres tècnics comunals i de l’empresa que dur a terme les obres han fet una visita a la instal·lació aquest migdia. La visita, en un excel·lent dia a nivell meteorològic, s’ha obert als mitjans de comunicació perquè es pogués veure una imatge “insòlita de l’obra” just abans que “comenci a agafar la forma”. De moment, el ritme dels treballs van sobre el previst.
Tota la instal·lació, inclòs el vas de la piscina pròpiament dit, s’ha deixat “neta i polida” perquè a partir d’ara es puguin alçar les façanes, amb unes finestres una mica més grans que abans, i es pugui col·locar la coberta. El comú hi inverteix 4 milions d’euros mentre que l’empresa adjudicatària del tram on es va originar la guspira de l’incendi es fa càrrec dels 900.000 euros que suposa part del treball que havia fet però la corporació encara no havia recepcionat.
Marsol ha deixat clar que “ni aquí ni a la piscina exterior” no hi haurà activitat aquest estiu. A l’exterior també s’hi ha de fer una actuació que ja estava prevista quan hi va haver l’incendi. Per raons de seguretat, fins que els treballs a l’equipament cobert no estiguin més avançats no es podrà actuar a fora i, per tant, fins l’estiu que ve no estarà la instal·lació a punt. A aquestes altures del 2022 s’hauria d’haver inaugurat la reconstrucció de l’equipament si no sorgeixen impediments, ha deixat clar la cònsol.
La feina avança a bon ritme, s’han canviat alguns materials respecte dels que formaven part de l’obra que va originar l’incendi -el material d’aïllament torna a ser ara llana de vidre- i el comú espera no tenir cap ensurt legal arran de les responsabilitat derivades del sinistre. Ja al seu dia es va negociar un conveni prou costós -quant a temps- amb Progec i només en el cas que aquesta empresa incomplís el pactat, que Marsol té clar que no passarà, caldria que el comú s’immergís en plets legals. Per la resta, són les companyies asseguradores les que fan i desfan.

La cònsol major de la capital ha explicat també que per donar resposta especialment a les necessitats aqüíferes i estivals de la mainada, aquesta mateixa setmana s’acordarà la contractació d’una nova edició de l’aquaparc a l’Estadi Comunal. L’atracció tindrà un cost, enguany, de 63.000 euros. Hauria de ser el darrer estiu. El que ve els Serradells hauria de lluir amb tot el seu esplendor refet ja del malaurat sinistre de fa més de dos anys i mig. La pitjor imatge que com a dirigint pública ha hagut de veure Marsol.

Tres operaris en plena acció.

Una vista exterior del recinte.

Pla general de la instal·lació amb les autoritats, al fons, fent el tomb per als mitjans de comunicació.

Comentaris