Els caixers de Banca Privada d'Andorra (BPA) han deixat de funcionar des d'aquest divendres, una vegada s'ha iniciat el denominat procés de migració. Tampoc no és operatiu el servei virtual. Mentre en el primer cas, segons les fonts, no es preveu que es tornin a recuperar, en el segon la inoperativitat serà temporal. Així ho informa la pàgina electrònica de BPA.
Després de l'anunci de l'adjudicació del banc pont a JC Flowers fet ahir, i de la reunió mantinguda amb els treballadors, aquest matí mateix ja han començat les tasques tècniques per traslladar l'operativitat de BPA -la part traspassable- a Vall Banc. Segons la previsió de l'AREB, el punt culminant de l'operació iniciada ara es preveu per al cap de setmana del 7 i el 8 de maig i la planificació establerta passa per tancar l'entitat al públic els dies 9 i 10, quan s'hauria d'acabar de resoldre tot el procés. L'11 de maig hauria de posar-se en marxa formalment Vall Banc.
En principi, segons les fonts, totes les oficines de què fins ara disposava BPA passaran a ser de Vall Banc, amb excepció de la situada al carrer Prat de la Creu, a les proximitats de l'edifici administratiu de Govern. Aquella sucursal serà l'única que es preveu que operi com a BPA, on hi quedaran els clients que no hagin superat el procés de revisió de comptes fet per PricewaterhouseCoopers (PwC). En principi, i més enllà de la inoperativitat dels serveis més directament lligats a la tecnologia, la resta de prestacions del banc es mantenen. Això sí, cal anar físicament a les oficines.
Comentaris