L’Escola de Formació de Professions Esportives i de Muntanya estrena la seva primera seu pròpia

Després de trenta anys, aquest dimarts han inaugurat les noves instal·lacions a les quals al final s’ha destinat uns 230.000 euros per fer les obres d’adequació

El cap de Govern, Xavier Espot, i el ministre d'Educació, Ladislau Baró, durant la inauguració.
El cap de Govern, Xavier Espot, i el ministre d'Educació, Ladislau Baró, durant la inauguració.

Després de trenta anys d’itinerància per diferents espais, l’Escola de Formació de Professions Esportives i de Muntanya per fi té la seva seu pròpia. Aquest dimarts s’ha fet la inauguració oficial del nou espai, que està situat a la casa Cal Masover de la Cortinada, unes instal·lacions que pertanyien al patrimoni de la Casa Rossell, i que des de fa temps el Govern n’és propietari. Aquest espai estava en desús, així que l’executiu ho va valorar i va decidir que era el lloc adient per fer la seu de l’EFPEM, donant resposta a una reivindicació que feia molts anys que tenien. El cost de les obres d’adequació ha acabat sent inferior al que es preveia: 227.000 euros. 

És la primera vegada que “estem sols”, ha dit Francesc Poujarniscle, director de l’EFPEM, i és que l’escola a partir d’ara s’hauran de gestionar a ells mateixos, amb el suport de la secretaria d’Estat d’Educació. Aquesta era una llarga reivindicació que tenien i aquest espai situat a la casa Cal Masover de la Cortinada és un lloc “molt adient per poder desenvolupar les feines que fan des que perquè són activitats vinculades a la neu i a la muntanya, i aquí està molt a prop de les dues”, ha destacat el ministre de Relacions Institucionals, Educació i Universitats, Ladislau Baró.

El secretari d'Estat d'Educació, Joan Anton Bardina, en una de les aules.
El secretari d'Estat d'Educació, Joan Anton Bardina, en una de les aules.

Enguany l’Escola de Formació de Professions Esportives i de Muntanya celebra els seus trenta anys de vida i durant aquest temps ha estat a diferents ubicacions del país. Primer a Sant Julià de Lòria i en els últims temps estava utilitzant unes instal·lacions del Centre de Tecnificació Esportiva d’Ordino. “Són trenta anys d’història de l’escola i ha estat un veritable punt de referència per l’aprenentatge”, ha mencionat el cap de Govern, Xavier Espot, que ha afegit que el nou edifici “és el millor atribut que li podíem retre a l’EFPM”. De fet, al llarg d’aquests trenta anys més de 3.500 persones han obtingut una titulació o un certificat de l’EFPEM, i moltes d’elles continuen treballant al país, contribuint a fer del Principat un referent en l’àmbit esport i l’educatiu, i cada any té una mitjana de 400 a 500 alumnes.

Les noves dependències de l’EFPEM ja estan en funcionament aquest curs 2025-2026 a tots els nivells de formacions i acreditacions formatives. L’escola compta amb quatre aules, una sala d’exposicions, una biblioteca i un magatzem amb una superfície de 300 metres quadrats. Les obres de condicionament han suposat una inversió de 227.461,83 euros, un import lleugerament inferior a l’adjudicació. Durant la inauguració el mossèn Joan Fenosa d’Ordino ha beneït les instal·lacions, en un acte que ha comptat amb nombroses autoritats del Govern i comunals i el copríncep episcopal, Josep Lluís Serrano Pentinat.

Etiquetes

Comentaris (1)

Trending