Les vendes a les grans superfícies cauen un 1,3% durant el mes de maig

(AMB DOCUMENT) L’entrada en un període de baixa afluència turística fa recular l’activitat comercial, amb la categoria alimentació que creix pràcticament de manera imperceptible (+0,9%), i una davallada notòria de la resta de productes (-4,1%)

Comentaris

L’alimentació salva el tipus amb un lleuger increment de 0,9% a preus constants.
L’alimentació salva el tipus amb un lleuger increment de 0,9% a preus constants. ARXIU

Superada la Setmana Santa i entrant ja en un període de baixa afluència turística al Principat, les vendes a les grans superfícies han tornat a davallar durant el mes de maig. Segons recull el comunicat del departament d’Estadística, l’índex de vendes a preus constants, és a dir, un cop eliminat l’efecte dels preus, disminueix un 1,3% respecte al maig de l’any anterior. Tot i que la categoria alimentació creix mínimament (+0,9%), la davallada notòria de la categoria resta de productes (-4,1%), ha fet tancar un mes amb números negatius.

Tal com remarca Estadística, la magnitud dels índex respecte de la mesura a preus corrents disminueix per l’efecte negatiu dels preus. Així, l’índex general a preus constants del maig se situa en 80,7, quan un any enrere era de 81,9.

Com s’ha dit, si es té en compte l’efecte dels preus, els números són positius. És a dir, els comerços ingressen més diners, però no per un major número de vendes, sinó per l’encariment dels productes, especialment l’alimentació. Segons Estadística, l’índex a preus corrents és de 99,7, un 0,8% més elevat que el maig del 2024 (98,9). En aquest cas l’alimentació augmenta un 2,4%, mentre que la resta de productes disminueixen un -1,5% en comparació amb el maig del 2024.

Pel que fa a l’índex d’ocupació a les grans superfícies del comerç al detall, també experimenta una variació negativa del -8,1% en comparació amb el mateix mes de l’any anterior i decreix un -2% respecte a l’abril del 2025. Gran part de la caiguda es deu a la reubicació del personal ocupat en altres establiments de menor superfície.

Pel que fa al volum de dones i homes ocupats en les grans superfícies comercials al maig de 2025, el 61,4% correspon al gènere femení i el 38,6% restant al gènere masculí, distribució que presenta una gran estabilitat durant els darrers dotze mesos

Finalment, la jornada laboral del personal ocupat en les grans superfícies comercials al maig de 2025 es distribueix entre el 90,2% que té una jornada laboral a temps complet, i el 9,8% restant dels ocupats, que gaudeix d’una jornada laboral a temps parcial.

Etiquetes

Comentaris

Trending