Les importacions de béns augmenten un 5,4% durant el mes de gener respecte al 2024

Els sectors de l’electrònica (18,7%), farmàcia-perfumeria, transport, i vestit-calçat són els que més han crescut, mentre que l’energia continua a la baixa (-33,5%) juntament amb les begudes i el tabac (-4%)

Comentaris

El sector de l’electrònica ha crescut un 26,8% en importacions durant els quatre primers mesos del 2025.
El sector de l’electrònica ha crescut un 26,8% en importacions durant els quatre primers mesos del 2025.

Les importacions de béns durant el primer mes de l’any han sumat 152,13 milions d’euros, la qual cosa suposa un 5,4% més respecte al mes de gener del 2024. Segons el departament d’Estadística, si es descompta l’energia, que segueix en caiguda (-33,5%), la variació percentual s'eleva fins al 10,2%, evidenciant una dinàmica de creixement sostingut en diversos sectors econòmics com l’electrònica (+18,7%), la farmàcia i perfumeria (+17,3%), el transport (+16,9%), l’alimentació (+9,6%) i el vestit i calçat (+14,1%).

A escala anual, l’acumulat dels darrers dotze mesos reflecteix una estabilitat en les importacions, que han sumat 1.846,28 milions d’euros, amb un lleuger increment del 0,1%. Sense considerar l’energia, aquest creixement s’eleva fins a l'1,6%. Dins d’aquest marc, sectors com el transport (+10,8%), la farmàcia i perfumeria (+7,5%), l’alimentació (+3,3%) i la joieria (+12,3%) han registrat increments notables. En canvi, altres com l’electrònica (-10,7%), el vestit i calçat (-4,8%) i la indústria (-2,9%) han patit retrocessos.

IMPORTACIONS GENER 2025 A ANDORRA
IMPORTACIONS GENER 2025 A ANDORRA

Pel que fa a les exportacions, el gener de 2025 ha registrat un total de 12,93 milions d’euros, el que representa un descens del 15,9% en comparació amb el mateix mes de l’any anterior. L’acumulat dels darrers dotze mesos reflecteix una caiguda del 19%, situant-se en 193,09 milions d’euros. Tanmateix, si es descompta l’exportació excepcional d’objectes d’art i de col·lecció del març de 2023, la variació seria del +0,6% respecte al mateix període de l’any anterior.

MENYS IMPORTACIÓ DE CARBURANTS I AUGMENT DE PREUS

La importació de carburants a Andorra durant el mes de gener de 2025 ha assolit els 17,26 milions de litres, experimentant una variació negativa del 2,3% respecte al mateix mes de l’any anterior. Dins d’aquest sector, el fuel domèstic (+5,2%) i la gasolina sense plom (+2,9%) han registrat increments, mentre que el gasoil de locomoció ha disminuït un 0,7%. Comparant amb el mes anterior, la importació de carburants ha experimentat un augment del 2,4%, impulsat per l’increment de la gasolina sense plom (+4,9%) i el fuel domèstic (+4,6%). No obstant això, el gasoil de locomoció ha registrat una caiguda del 0,7%.

Per altra banda, els preus de venda al públic dels carburants han experimentat increments generalitzats durant el mes de gener de 2025. En comparació amb el mes anterior, el gasoil de calefacció domicili ha augmentat un 2,6%, el gasoil de calefacció botiga un 3,4%, la gasolina sense plom de 95 i 98 octans un 1,7% en ambdós casos, i el gasoil de locomoció ha millorat un 2,5%.

Comentaris

Trending