La primera jornada del concurs s’ha disputat a porta tancada i s’ha emès per diversos canals d’streaming, evidenciant que tots els músics compten amb una gran tècnica i són grans saxofonistes, confirmant així l’alt nivell d’aquesta edició. La pandèmia enguany no ha frenat el certamen, que sí que es va posposar el 2020.
La direcció del festival ha ressaltat que els participants han vingut amb molta il·lusió a Andorra, ja que és un certamen que s’organitza anualment i s’estava ja consolidat tot i l’aturada pandèmica del curs passat. Els participants estan respectant al peu de la lletra els protocols de seguretat anticovid. No hi ha hagut cap incidència.
El primer dels concerts oberts a la ciutadania, el d’Adele Pham, guanyadora de la categoria jove de la darrera edició, s'ha fet aquest vespre de dissabte.
Comentaris