La jornada serveix per commemorar l’entrada de Jesús a Jerusalem, dies abans de la seva detenció i execució a la creu. Dona, per tant, inicia a la Setmana Santa. Al llarg dels darrers dies, les botigues especialitzades en la venda de palmes i palmons havien pogut comprovar com hi havia ganes de recuperar la tradició, amb un increment notable de les vendes.
I és que, cal recordar, des del 2019 aquesta jornada no s’havia pogut celebrar amb normalitat, per culpa de la pandèmia del coronavirus. El 2020, encara s’estava en ple confinament. L’any passat, les restriccions encara eren fortes i, per tant, les aglomeracions no eren pas recomanables.
La millora de la situació sanitària, en canvi, ha permès recuperar la tradició, mai millor dit, tal com Déu mana. Així s’ha pogut constatar a la majoria d’esglésies del país. Moltes famílies s’han apropat a celebrar missa amb els seus nens portant els emblemàtics elements. Un bon exemple s’ha pogut veure a Santa Eulàlia, a Encamp.
Per alguns dels nens, sobretot els més petits, era el primer dia que podien dur la palma. Moltes persones no amagaven la seva alegria per poder tornar a viure una jornada que “és especial”. I és que, ha quedat clar, l’havien trobada a faltar.

Dues padrines acompanyen un nen amb la palma.

Una altre infant i la seva mare celebren la tradició.

Comentaris