Els nous friquis s’han estès com la boira en una novel·la de Stephen King. Però a diferència dels primers que eren divertits i ens feien riure, els d’ara són perillosos. I molt. Vivim en una època en la qual l’odi, l’animadversió i el menyspreu mouen el món. Hi ha gent que ja no somriu amb els nous friquis sinó que, a més, se’ls creu. I els vota.
Aquells personatges que van desembarcar a les televisions durant els anys noranta, ara s’han transformat en els que manen. Estan abduïts per Ganímedes, Raticulín, Alfa, Beta, o per un pot de betum sideral. La realitat, la veritat, l’honestedat, i la moralitat són conceptes que els han extret via lobotomia ‘low cost’.
El secretari de Salut dels Estats Units, Robert F. Kennedy va recomanar oli de fetge de bacallà i vitamina A per a combatre l’epidèmia de xarampió. Donald Trump es reuneix amb terraplanistes i antivacunes i repeteix que la Unió Europea es va fundar per molestar el seu país. D’Elon Musk, Steve Bannon, l’antic assessor de Trump, en diu que és el dimoni i a més, un immigrant i paràsit il·legal. Musk, per la seva part, diu de Peter Navarro, el presumpte ideòleg dels aranzels de Trump, que és un ximple acabat. Navarro l’havia qualificat de muntador de cotxes.
No s’estranyin si aviat comencen a veure tots aquests curant esquirols de Central Park amb halitosi per culpa d’haver menjat massa bringuera, o sanant una baieta de Salt Lake City, amb càncer de pròstata, perquè ha fregat una taca de xampany Moët & Chandon que s’havia vessat d’una copa. Qualsevol cosa pot tenir remei. Faran ouijes, psicofonies, imposició de mans, de nassos, de peus… a places públiques, al Crypto.com Arena, a la mitja part d’un Los Àngeles Lakers-Denver Nuggets de la NBA, a tabernes, dins de la guantera del cotxe, al Capitoli de Washington o en un concert dels Village People.
“Enyorem els temps en què Carlos Jesús viatjava al planeta Ganímedes”
Amb aquesta penya, enyorem els temps en què Carlos Jesús viatjava al planeta Ganímedes gràcies al fet que Déu se li havia aparegut, després de patir una descàrrega elèctrica, quan treballava en una fàbrica de la Seat a Mataró. Fa un parell de setmanes va sortir a la premsa espanyola la notícia que Carlos Jesús havia mort el passat 27 de gener a la població de Dos Hermanas (Sevilla). Segur que no estava tan boig com els friquis d’ara. Almenys ell, des del seu planeta nadiu, Raticulín, va poder comprovar que la terra era rodona.
Comentaris