Anar de compres

Comentaris

Hi ha gent que odia anar de compres, que ho va ajornant com aquell que evita una cita amb el dentista i que, abans, prefereixen pintar maquetes de tren, fer-se una colonoscòpia sense anestèsia o organitzar carreres de tortugues.

Són aquests que, quan no tenen cap més remei que entrar en una botiga, són detectats immediatament pel venedor: manca de decisió, completa desorientació, gustos canviants i una total confusió de necessitats. Poden entrar per comprar uns mitjons però si el dependent és una mica convincent poden sortir convertits en socis inversors d’una granja de cocodrils a Tegucipalpa.

“Aquests compradors són molt vulnerables a l’elogi i es queden tan bocabadats com els primers occidentals davant dels moais de l’illa de Pasqua

Aquests compradors són molt vulnerables a l’elogi i es queden tan bocabadats com els primers occidentals davant dels moais de l’illa de Pasqua. Un parell de frases simpàtiques i venen la seva ànima al dimoni com Faust. Una lloança a l’abric o al jersei i tornen a casa amb un radiocasset i una cinta amb els grans èxits dels Chichos, una enciclopèdia de sis toms, un lot de cremes exfoliants, o un termòmetre de mercuri sense saber gaire bé què ha passat i amb una sensació com la dels protagonistes de ‘Ressaca a Las Vegas,’ després del comiat de solter. Hi ha comercials capaços de vendre sorra a un xeic del desert i hi ha qui entra als llocs al capdavant d’una caravana amb vuit dromedaris.

A més a més, són capaços de quedar-se amb unes sabates que els van una mica petites per tal de no fer tornar el venedor al magatzem a buscar les del seu número. Marxaran coixejant o s’embenaran els dits dels peus com les nenes de la dinastia Tang a la Xina de Li Yuan, però es queixaran del preu, de les sabates i de tot.

Llegeixen els números com si fossin novel·les de Joël Dicker: l’oli d’oliva ha pujat un 14%, els ous, un 23%, les patates (trumfes a Andorra), un 16% i les cebes, un 18%. Està clar de quin bàndol estan en la guerra de truites. Dels sense ceba. Els surt més barata fer la truita només de patates.

Etiquetes

Comentaris

Trending