Andorra Turisme posa en marxa l’enquesta que suposadament ha de decidir el futur del Cirque

Els assistents a l’espectacle de la companyia d’origen canadenc han rebut per correu electrònic una consulta que els demana per diversos aspectes ‘tècnics’ del muntatge i, sobretot, si en cas d’una nova edició hi tornarien

Un moment de 'FESTA'.
Un moment de 'FESTA'.

Andorra Turisme ja ha posat en marxa l’enquesta entre els assistents al darrer muntatge del Cirque du Soleil, FESTA, que ha de ser un element força notable en la presa de decisions polítiques en relació amb la renovació de l’acord amb la companyia d’origen canadenc. El Cirque va aterrar a Andorra el juliol del 2023 i després de deu anys hi ha el debat sobre la seva continuïtat o no.

El que sembla evident és que FESTA, el darrer espectacle, que ha funcionat com una mena de recopilació dels millors moments dels muntatges precedents, ha tingut una major qualitat, almenys, que les darreres produccions. Les cinc edicions d’SCALADA van més o menys funcionar. Però el canvi de rumb, en certa manera, a partir de DIVA, REBEL i especialment amb MUV, va decebre força. En tot cas, però, això ho hauran de dir els espectadors.

Perquè una de les preguntes clau que han de respondre és quin dels nou espectacles que el Cirque ha fet a Andorra ha agradat més. De fet, i més enllà de coses de detall com el lloc d’origen o el dia que es va acudir a la funció, hi ha dos o tres elements que són clau per a Andorra Turisme i els seus analistes. Un, molt tècnic, és la posició des d’on l’enquestat va veure el passi. El cabdal és la pregunta relativa a si davant el retorn del Cirque a Andorra es repetiria l’experiència d’acudir al muntatge.

Un instant de FESTA

Relacionat

El Cirque du Soleil tanca ‘Festa’ amb 70.000 espectadors i amb la incògnita de si tornarà

Hi ha cinc possibles respostes, en una gradació entre el “segur que sí” i el “segur que no”. També es té molt en compte des de la via a través de la qual es va aconseguir l’entrada i com es va saber de l’existència de l’espectacle fins a diversos elements relatius a la qualitat del muntatge i el seu entorn. La campanya de comunicació, el temps d’espera per accedir al recinte, si és fàcil estacionar al tomb de Prada Casadet, l’atenció rebuda pel personal extern, la relació qualitat preu o l’estat de l’espai i les instal·lacions.

I després, també, la posada en escena, la qualitat dels números acrobàtics, les peces musicals , la il·luminació i els jocs de llums, la visibilitat -per aquesta qüestió és clau saber des d’on l’espectador va veure FESTA-, l’acústica del recinte, la decoració de l’escenari o el vetuari dels artistes, per citar els elements que es demanen.

Comentaris

Trending