Els bombers extingeixen de matinada petites revifades de l’incendi que segueix consumint la Querola

Sis efectius del cos de prevenció continuen a la zona controlant el perímetre de la urbanització ordinenca, i especialment els blocs 1 i 4, que és on hi ha més brasa i on ha reviscolat el foc

Situació de la Querola aquest matí.
Situació de la Querola aquest matí. AMB / ALTAVEU

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Els bombers han hagut d’extingir de matinada i sense excessiva dificultat petites revifades de l’incendi que segueix consumint la urbanització de la Querola, a Ordino. Les reviscolades del foc s’han donat, substancialment, als blocs 1 i 4, que és on hi ha més brasa i ja era on aquest dimarts, durant la primera de les jornades diürnes de l’incendi, hi va haver més dificultat, perquè és on més s’havien deixat notar les flames i, aparentment, més combustible hi havia.

Segons la comunicació oficial del Govern d’aquest matí, les reviscolades del foc s’han pogut apagar sense dificultat i durant tot el matí els efectius dels bombers que hi ha destinats a la Querola, que actualment són sis, seguiran fent tasques de reconeixement i controls de les diferents zones afectades. I especialment, d’aquests dos blocs, l’1 i el 4, que és on s’ha acumulat un volum de brasa molt important i que, en conseqüència, els fa susceptible de noves revifades. En principi no hi ha cap temor ja que es pugui estendre l’incendi més enllà de la urbanització. 

Bombers, investigadors de la policia i autoritats mirant el recinte cremat des de l'exterior.

Relacionat

L’incendi de la Querola feia hores que cremava en somort quan finalment va esclatar la flama

L’incendi es va deixar notar al tomb de 2/4 de 2 de la matinada de dimarts, encara que els investigadors consideren que ja feia algunes hores que el foc cremava mig en somort. Diferents complicacions, com ara els corredors que hi ha a la urbanització, que es van convertir en xemeneies que tibaven fort, les deficients mesures antiincendis o l’acumulació de material altament inflamable, com la fusta o les teles de llana o propilè, van facilitar la propagació de les flames. 

Les flames afecten la Querola.

Relacionat

El foc destrossa la Querola

El recinte dissenyat al seu dia per Jean Nouvel s’ha cremat pràcticament en la seva totalitat. I abans de res, es vol deixar que es consumeixi tot per evitar altres riscos -aquest dimarts a la tarda queixen blocs de llosa de desenes de quilos de pes o cremaven sense contemplacions fins i tot les estructures metàl·liques. Com en el cas d’Arinsal, fins que no es doni per extingit l’incendi no s’accedirà a l’interior de les restes cremades per començar a analitzar les causes de tot plegat, encara que no es descarta que aquestes tasques s’iniciïn un pèl abans si es pot fer amb seguretat.

Etiquetes

Comentaris (5)

Trending