Alerta per estafes utilitzant la imatge del rector de l’UdA o fent-se passar per Andorra Telecom

Les dues campanyes tenen com a objectiu l’obtenció de dades personals i bancàries de forma enganyosa; dies enrere, la imatge del cap de Govern va ser utilitzada en un intent de frau similar

Comentaris

Minoves en el vídeo en què s’usurpa la seva imatge.
Minoves en el vídeo en què s’usurpa la seva imatge.

Alerta per nous intents d’estafa utilitzant la imatge de figures o empreses andorranes. Aquesta vegada, el frau s’intenta assolir usurpant la identitat del rector de la Universitat d’Andorra (Juli Minoves, exministre d’Afers Exteriors) o d’Andorra Telecom. Les dues campanyes tenen com a objectiu l’obtenció de dades personals i bancàries de forma enganyosa. Cal recordar que, dies enrere, la imatge del cap de Govern va ser utilitzada en una campanya similar. L’executiu, de fet, va portar a la policia el vídeo en què se suplantava la imatge de Xavier Espot.

A través d’un SMS enviat des d’un número internacional (+91 63634 78795), alguns usuaris reben un missatge en què se’ls avisa de la presumpta caducitat d’uns punts de bonificació. Donada la ‘proximitat’ de la data de caducitat dels punts, s’anima l’usuari bescanviar-los ràpidament per poder aconseguir de manera gratuïta un mòbil intel·ligent de la marca Android a través d’un enllaç sospitós, clarament fraudulent.

Pel que fa a l’estafa en què s’usa com a esquer la figura de Minoves (que apareix en un vídeo creat per IA), en aquest cas la seva imatge acompanya un text en què es promet guanyar fins a 220 euros al dia a través d’una aplicació d’intel·ligència artificial (Quantum AI, de la plataforma Zick City). L’estafa inclou l’enllaç a diferents sistemes de pagament (Visa, PayPal…) per animar a abonar diners impulsivament, una estratègia habitual en els fraus d’inversió ràpida.

Etiquetes

Comentaris (1)

Trending