En aquest sentit, i segons ha apuntat el ministre, Albert Font, a Altaveu, s’ha volgut “regular la indefinició” que encara tenien aquestes visites mèdiques, que es van instaurar a partir de l’esclat de la pandèmia. En els darrers mesos, s’havien detectat certes disfuncions que es considerava escaient revisar. I és el que es fa amb la modificació del reglament.
Així, un dels punts clau és que, a partir d’ara, només es considerarà visita telemàtica aquella que es faci a través de mitjans d’àudio i vídeo. És a dir, per videoconferència, sigui quin sigui el sistema. Només aquest tipus de consultes es podran cobrar. En canvi, no s’acceptarà que únicament s’hagi parlat telefònicament amb el pacient.
A banda, també es posen negre sobre blanc altres requisits. Per exemple, hauran de fer-se en demanda del pacient i no pas per iniciativa del metge. I tampoc podran delegar-se a altres professionals.
A banda, també s’ha aprovat una modificació de les tarifes de responsabilitat. Igual que es fa fer fa uns mesos amb actes mèdics i odontològics, s’aplicarà un increment del 3,3%. És a dir, l’IPC amb què es va tancar el 2021.
Comentaris (4)