Andorra Endavant reclama la creació d’un document d’identitat per evitar fiascos amb els passaports

La formació ha presentat a Sindicatura una proposta d’acord per tal que s’impulsi “la modernització del sistema documental del país”

Comentaris

Un passaport andorrà.
Un passaport andorrà. ARXIU

Davant del fiasco de la manca de llibrets per expedir passaports i les ridícules solucions provisionals donades fins ara, Andorra Endavant proposa la creació d’un document nacional d’identitat (DNI) en format targeta per millorar la gestió documental i la identificació ciutadana. Per això el grup parlamentari ha presentat a la Sindicatura una proposta d’acord a través de la qual es voldria impulsar la modernització del sistema documental del país.

La proposta estableix tres punts clau. En primer lloc es considera que amb la creació de DNIs es milloraria la gestió dels estocs de passaports, per evitar futures ruptures de subministrament i garantir la continuïtat del servei. També es demana que es faci un estudi de viabilitat econòmica i tècnica per a la creació del DNI, que hauria de permetre facilitar tràmits interns amb l’administració, la sanitat, el sistema educatiu i les entitats bancàries; reduir l’ús intensiu i l’envelliment prematur dels passaports; oferir una alternativa pràctica en cas de pèrdua o robatori del passaport; garantir una identificació segura i contínua per a tots els ciutadans; i, finalment, incrementar l’eficiència i la seguretat de la gestió documental estatal.

Els consellers Carine Montaner, Noemí Amador i Marc Monteagudo recorden que Andorra només disposa del passaport com a únic document oficial d’identificació, fet que genera inconvenients en el dia a dia per raons de mida, desgast i funcionalitat. La proposta d’acord estableix que el Govern haurà de presentar les conclusions dels estudis sol·licitats davant de la comissió legislativa corresponent, probablement la d’Interior, abans de finalitzar l’any 2025.

Etiquetes

Comentaris (7)

Trending