La programació cultural de Sant Julià tornarà al centre de congressos l’any que ve

El comú té previst fer a finals de gener del 2026 la recepció provisional de l’obra, ara mateix centrada en la renovació tècnica dels auditoris i en la preparació de la col·locació de la nova façana

Un operari treballant en la façana del centre cultural aquest matí.
Un operari treballant en la façana del centre cultural aquest matí. Toni Solanelles

Sant Julià podrà disposar del centre cultural i de congressos a partir de l’any vinent. Així les coses, el comú ja treballa en el que ha de ser la programació cultural novament ubicada, com a epicentre, en l’icònic equipament de la plaça Germandat. Així ho ha anunciat el cònsol major lauredià, Cerni Cairat, després de la sessió de consell d’aquest matí. Ara mateix s’està fent la renovació tècnica dels auditoris i la preparació de la col·locació de la nova façana, curvilínia. 

En el cablejat elèctric i d’altra naturalesa i la remodelació dels espais Claror i Rocafort s’hi està treballant des de final del primer trimestre d’aquest any. A partir del mes d’agost “començaran els treballs de façana i revestiment d’auditoris”. És quan es veurà la nova imatge del centre, que a priori es vol més integrada en l’entorn. Si tot segueix el calendari establert, la previsió de l’empresa que té adjudicats els treballs és que a final de gener es pugui fer el lliurament provisional de l’obra. 

A partir d’aquí ja es donarà per operatiu la totalitat de l’equipament i es tornaran a programar les activitats culturals que tradicionalment ha acollit l’espai que des de fa més de tres dècades era l’epicentre de molt bona part de la vida laurediana. Especialment, Sant Julià podrà tornar a ser seu d’obres de teatre. El que és clar és que Els Pastorets hauran de buscar un altre escenari una vegada més aquest proper Nadal.  

Comentaris (2)

Trending