No es tracta pas d’una situació nova. De fet, Govern i altres corporacions ja s’han trobat anteriorment. Per posar algun exemple, Territori ha hagut de fer un segon concurs per poder tirar endavant les obres de millora de les voravies de la general 1 al seu pas per la zona del Bon Racó, a Santa Coloma. Similar situació va viure el comú d’Andorra la Vella amb la reforma del viaducte del doctor Vilanova. També va tocar esperar a una segona convocatòria.
En el cas d’Encamp, però, en poques setmanes han vist com dos projectes han quedat a l’aire per la manca de licitadors. Un d’ells la construcció d’una nova estació de tractament d’aigües residuals a l’alberg de la Baronia. El concurs es va convocar al juliol i ara s’ha hagut de declarar desert per manca d’ofertes, mateixa situació que ha viscut una altra iniciativa: la restauració de l’Orri d’Emportona.
En tots dos casos, des del comú s’ha optat per tenir paciència. Cap dels dos concursos, per ara, es tornarà a convocar. S’espera fer-ho l’any vinent i es confia que, llavors, el context de la construcció sigui més favorable i els permeti trobar empreses disposades a licitar.
També va costar molt trobar adjudicatari per fer-se càrrec d’un altre projecte, en aquest cas de certa urgència: la reparació del vas de la captació de Feritxet nou. Fins a dues vegades es va convocar el concurs sense èxit. La segona sí que hi havia una oferta, però amb un preu que triplicava l’estimació base dels treballs, tot just uns 50.000 euros. Finalment, s’ha optat per la fórmula de la contractació directa, via una prèvia demanda de preus a vàries empreses. A l’agost es va poder encarregar per un import lleugerament per sobre dels 49.000 euros.
Comentaris