Hi ha diversos escenaris oberts i l’autoritat judicial voldria mirar d’aclarir el cas. El conductor implicat, un veí d’Aixirivall de 63 anys, duplicava certament el màxim d’alcohol permès per evitar la detenció. Però és que no hauria fet, aparentment, cap maniobra per mirar d’evitar la caiguda. A la calçada no hi havia cap marca de rodera. Sortosament, tot i l’aparatosa caiguda al buit, des d’una vintena de metres, les lesions sofertes per l’home van ser poca cosa. De fet, va ser conscient en tot moment.
Jurídicament l’home està processat i se li ha retirat com a mínim de forma cautelar el permís de conduir. Abans d’adoptar qualsevol decisió definitiva -en una alcoholèmia com aquesta el batlle hauria pogut optar per una pena ràpida a través d’una ordenança penal, però ho va descartar-, l’autoritat judicial vol aclarir del tot què hi ha darrera de la caiguda per un punt que, aparentment, sembla maleït. Feia just poc més d’un any que en un salt similar un altre ciutadà del país va acabar perdent la vida.
L’accident va tenir lloc poc després de les 9 de la nit de dissabte passat. Es van haver de mobilitzar bombers, inclosos els rescatadors de muntanya i el suport d’un helicòpter, el SUM, diverses dotacions de la policia i diferents agents de circulació de Sant Julià. En menys de dues hores l’home va ser localitzat, immobilitzat, rescatat i traslladat cap a l’hospital, on va estar quatre dies en observació de les lesions sofertes especialment al tòrax però que en cap moment van fer témer per la seva vida.









Comentaris