Detecten vendes de pisos de noves promocions que no tenen llicència de construcció

El comú de Sant Julià reconeix cert retard en l’emissió de les resolucions per la reorganització del departament d’Urbanisme, però demana prudència als compradors i que comprovin que el projecte disposa dels permisos

Vista de Sant Julià de Lòria
Vista de Sant Julià de Lòria M. P.

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

El comú de Sant Julià de Lòria ha constatat que en algunes promocions d’habitatges de les que s’han impulsat a la parròquia s’han arribat a vendre pisos sobre plànol quan encara no tenien aprovades les llicències de construcció. Així ho ha confirmat el cònsol major de la parròquia, Cerni Cairat, que adverteix als possibles compradors -segurament no és l’única parròquia on ha passat- que abans de fer qualsevol pagament, demanin còpies de les resolucions favorables de tots els permisos i llicències que s’han de tenir. Alhora, reconeix que la reorganització que s’ha hagut de dur a terme al departament d’Urbanisme, també ha comportat cert retard en l’emissió d’algunes resolucions i pot fer anar més tard del previst l’obra.

L’activitat constructiva al país no s’atura. I les pràctiques, en algun cas, dubtoses o que no generen massa seguretat per a possibles compradors d’habitatges, de tant en tant, treuen el cap. Hi ha qui ha comprat un pis sobre plànol, potser ha fet una paga i senyal, i malgrat tenir una data d’entrega de l’habitatge per d’aquí a dos o tres anys, ara veu com de moment la construcció no avança i per tant, les seves previsions de poder entrar al pis es retarden. El problema? El promotor no disposa de la resolució favorable del comú que autoritzi la llicència de construcció i per tant, que permeti començar les obres.

Una de les parròquies que ho ha detectat és Sant Julià de Lòria, on la reordenació del departament d’Urbanisme ha fet que se sigui més escrupolós amb el controls dels projectes que hi ha a tràmit, alhora que s’han registrat alguns retards en la tramitació dels permisos. Ara bé, s’és conscient que la pràctica es repeteix en altres indrets.

Davant d’aquesta situació, Cairat reconeix certa demora en la tramitació, però considera que el focus cal posar-lo en qui comercialitza un pis quan encara no és segur que es podrà construir. “Habitualment la resolució acaba sent favorable, però també pot passar que s’hagin de fer canvis al projecte o en casos excepcionals, es pot arribar a denegar el permís”, ha explicat el cònsol. Si el resultat fos aquest darrer, segurament és quan comencen els problemes. Per aquest motiu demana a qui es plantegi comprar un pis d’una nova promoció que encara no està començada que demani còpia de les resolucions favorables per assegurar-se que es disposa de les llicències i que aquell pis acabarà sent una realitat.

Alhora, lamenta els retards que es puguin haver viscut per la situació al comú, tot i que admet que és una part petita dins de la durada de tot el tràmit, que pot arribar a ser d’un any, perquè a banda de la tasca del comú, cal també enviar la documentació a Govern perquè faci els informes en totes aquelles àrees que són de la seva competència. Si aquí no sorgeixen problemes, un cop l’executiu dona el vistiplau, retorna la documentació al comú i un cop fetes les darreres comprovacions, si tot és correcte, es fa una resolució favorable per disposar de la llicència de construcció.

Arran de les irregularitats detectades al departament d’Urbanisme lauredià i que ja està investigant la Batllia, la corporació ha hagut de reordenar-lo. Es va apartar el màxim responsable d’Urbanisme i un tècnic, i no va ser fins a mitjans de setembre quan es van poder incorporar tres nous treballadors per reprendre la feina. “Potser hi ha hagut algun cas que s’ha dilatat, com a molt un mes i mig o dos, però hem tingut unes circumstàncies excepcionals”, ha exposat el cònsol, ja que primer els nous empleats s’han hagut de posar al dia i tampoc s’amaga que hi ha coses que es miren amb més atenció per evitar repetir errors del passat. “A partir d’ara i de mica en mica, la tramitació avançarà”, ha afirmat. De moment, els compradors hauran de tenir una mica de paciència i ser conscients que si no hi ha cap problema en la revisió dels projecte, potser una mica més tard del previst, però podran tenir el pis que tenen emparaulat. 

Comentaris

Trending