I és que en funció de la voluntat que tingués l’intern afectat, podria impulsar una acció legal perquè es reconegués la seva detenció il·legal i se l’indemnitzés per l’eventual perjudici causat. Sobre el paper, no seria la gran indemnització, és clar, però sí que es tracta d’una vulneració de drets flagrants. L’home va sortir de la presó on anava a dormir dissabte passat i se l’hauria d’haver informat que ja havia complert la condemna i que l’arrest dictat dequeia. Lluny d’això, dissabte a la nit va tornar a dormir al centre penitenciari i diumenge s’hi va tornar a presentar.
Va ser en aquell moment quan el mateix penat va fer el comentari a un funcionari exposant-li que pensava que havia de complir quinze dies i que ja anava pel dissetè. Però que mentre no li diguessin el contrari, ell continuaria acudint a la presó per evitar qualsevol problema més amb la Justícia. Va ser llavors quan els funcionaris penitenciaris del torn van fer les comprovacions oportunes i es van adonar que, efectivament, l’home havia complert més temps del previst i que hi havia hagut, possiblement, un error de la unitat de gestió de condemnes. Una setmana després no hi havia oberta cap investigació sobre el cas ni se li havia donat cap importància. Fins que ha sortit a la llum pública.
Arran de la informació publicada per l’Altaveu, fonts oficials de Govern han assegurat que Institucions Penitenciàries haurà de fer una investigació interna i obrir els expedients que calgui. És obvi que hi ha hagut una errada que ha comportat una vulneració flagrant d’un dret tan fonamental com el de la llibertat. En conseqüència, caldria estar atents a l’evolució de la suposada investigació. Alhora, però, les fonts governamentals consultades han assegurat que Institucions Penitenciàries haurien comunicat l’anomalia tant a la Justícia com a la policia en els seus comunicats diaris.
Aquesta informació suposadament oficial -o, en tot cas, la que la direcció de la presó ha traslladat al ministeri d’Interior- topa amb la versió oficiosa d’una part dels funcionaris que estan segurs que es va mirar de cobrir l’errada i fer cassar la documentació oficial amb una suposada finalització de la condemna dissabte mateix que no va ser pas real, perquè el penat hauria continuat apareixent en el recompte d’interns i aquella nit -la de dissabte a diumenge- la va tornar a fer al centre penitenciari.
Comentaris (11)