Nova campanya de la policia per garantir la seguretat en el transport dels infants

Coincidint amb l’inici del curs escolar, el cos farà controls als entorns dels centres educatius des de l’11 al 25 de setembre i vigilarà tant vehicles particulars com autobusos

Comentaris

Agents de policia al costat d'una escola a Escaldes-Engordany.
Agents de policia al costat d'una escola a Escaldes-Engordany. Policia d'Andorra

La policia inicia aquest dijous una nova companya als entorns de les escoles del país amb la finalitat de garantir el transport correcte dels infants i conscienciar les famílies de la importància de respectar el Codi de Circulació per a la seguretat dels menors. Com és habitual, la campanya es fa coincidint amb l’inici de curs i començarà aquest dijous, 11 de setembre, i s’allargarà fins al 25 del mateix més.

Es tracta d’una acció que s’emmarca en el pla d’actuació per disminuir l’accidentalitat i té com a objectiu garantir la seguretat dels nens i nenes, així com sancionar les conductes imprudents dels conductors. Va adreçada tant als vehicles particulars com als autobusos de transport escolar i de transport públic.

Els agents revisaran que en els vehicles de fins a nou places, inclòs el conductor, els menors de deu anys d’estatura inferior a 1,50 m ocupin els seients del darrere, i que s’utilitzin els sistemes de retenció infantils homologats i adaptats al pes i alçada dels infants.

Excepcionalment, poden ocupar el seient del davant emprant un sistema de retenció en cas que el vehicle no disposi de seients al darrere, quan aquests estiguin ocupants per altres infants, quan no es puguin instal·lar a la part posterior tots els sistemes de retenció o quan aquests estiguin especialment concebuts per ser col·locats al seient davanter amb el coixí de seguretat desconnectat.

També es vigilarà que no es deixi el motor en marxa durant més de dos minuts, que els vehicles hagin passat la inspecció tècnica i portin el distintiu corresponent, que l’estat dels pneumàtics sigui òptim i que els passatgers no superin el límit màxim autoritzat.

La policia recorda que tots els passatgers d’un vehicle han de dur el cinturó de seguretat degudament cordat.

Comentaris (4)

Trending