L’administració espera que les noves llibretes per als passaports arribin en tres setmanes

Govern en cap cas s’ha plantejat exigir responsabilitats ni en l’àmbit funcionarial ni tampoc en el polític i assegura que no s’han deixat de celebrar comissions de nacionalitat per molt que s’hagin espaiat

Comentaris

Imatge d'un passaport.
Imatge d'un passaport. ARXIU

L’administració andorrana assegura que el proveïdor austríac de llibretes per a passaports els ha confirmat que en tres setmanes poden arribar els 12.000 documents que s’han demanat de fabricar i així “a final de mes o començament d’agost” ja es podria començar a expedir passaports amb normalitat, després de més de quatre mesos de racionament. Així ho ha dit la ministra de Presidència, Conxita Marsol, en funcions de portaveu i deixant clar que la previsió es fa amb la màxima prudència.

Marsol ha explicat que la tutela d’aquesta qüestió la porta el ministeri d’Interior i ha deixat clar que el Govern no s’ha plantejat ara per ara -però tampoc creu que es plantegi- exigir ni responsabilitats en l’àmbit funcionarial ni tampoc en el polític. El que és clar és que hi ha hagut un error de càlcul clamorós i que l’administració andorrana s’ha quedat sense llibrets molt abans del previst i, alhora, ha reaccionat, també, molt tard.

Amb tot, la portaveu governamental accidental ha indicat que el fet que no es puguin expedir passaports nous a l’engròs -en comptagotes es va fent- no ha fet que s’hagi deixat de celebrar comissions de nacionalitat. Els darrers mesos se n’han celebrat un parell i ja n’hi ha una nova de convocada, encara que no serà, en principi, fins al setembre.

Comentaris (11)

Trending