Repartir l’anotació i les dotze victòries, els reptes del nou MoraBanc Andorra per a l’ACB

El tècnic Joan Plaza valora una pretemporada de menys a més, amb 2 victòries i 4 derrotes, abans del debut a la lliga diumenge vinent a la pista de l’UCAM Múrcia sense Okoye (18 hores)

Joan Plaza i Paco Vázquez, en un temps mort del darrer duel contra el Baxi Manresa.
Joan Plaza i Paco Vázquez, en un temps mort del darrer duel contra el Baxi Manresa. MoraBanc Andorra

El MoraBanc Andorra tanca la pretemporada amb dues victòries -totes dues contra el Baxi Manresa, al torneig de Sant Julià de Vilatorta i al IV Trofeu d’Andorra la Vella- i quatre derrotes davant el Paris Basketball, l’Hiopos Lleida, el Barça i el Joventut de Badalona. El balanç, discret a nivell de resultats, no preocupa en excés a Joan Plaza, que veu l’equip en línia ascendent i confia arribar en bones condicions al debut de la Lliga Endesa, diumenge vinent (18 hores) a la pista de l’UCAM Múrcia.

“Som uns psicòpates que sempre pensem que podem millorar”, va afirmar el tècnic després de l’últim triomf contra el Manresa (86-85). Plaza va destacar que l’equip ha competit contra rivals exigents i que enguany vol evitar la dependència d’un parell de jugadors com va passar, per exemple, el curs passat amb Jerrick Harding. “Molta gent ha contribuït en atac, no depenem només d’un o dos homes, que és el que volem aquest any, a diferència de la temporada passada”, va remarcar.

Tot i això, el tècnic va assenyalar errors que poden penalitzar: “Si fem deu pilotes perdudes en un quart, no tenim cap opció contra ningú”. En canvi, va posar en relleu millores importants com el rebot i la circulació de pilota. L’objectiu de l’equip continua sent clar: assegurar com més aviat millor les dotze victòries que garanteixin la permanència.

De cara al debut, Plaza tindrà pràcticament tota la plantilla disponible, amb l’excepció de Stan Okoye, que no reapareixerà, almenys, fins a la quarta jornada contra el Bilbao Basket. El tècnic va aprofitar la pretemporada per donar minuts a joves com Gerard Lamelas, Luka Bottiroli o Aaron Ganal, aquest últim en dinàmica de primer equip, que han respost amb solvència i han mostrat el seu potencial.

EL MÚRCIA, ELIMINAT DE LA CHAMPIONS LEAGUE

L’estrena a Múrcia es presenta exigent. Plaza va subratllar la qualitat del conjunt universitari, que malgrat quedar fora de la FIBA Champions League a l’últim duel de la fase prèvia contra l’Elan Chalon francès disputarà la FIBA Europe Cup com a un dels favorits al títol. “Són un gran equip, amb jugadors que podrien estar a l’Eurolliga si no haguessin tingut lesions. Tenen molts recursos i són capaços de generar perill en qualsevol posició”, va analitzar.

A més, el tècnic recorda la dificultat afegida de jugar a la pista murciana: “És un pavelló calent, amb una afició que pressiona i fa que sigui un lloc molt difícil per competir”. Tot i això, el missatge és clar: “Nosaltres anem a donar el millor de nosaltres mateixos i a complir amb els números que ens hem fixat. Si mantenim el nivell en rebot i en defensa, tindrem opcions de guanyar a qualsevol pista”.

Comentaris

Trending