'El Mundo' justifica la 'falsa notícia' de BPA i el 'chavisme' per una confusió de noms

\'El Mundo\' justifica la \'falsa notícia\' de BPA i el \'chavisme\' per una confusió de noms
\'El Mundo\' justifica la \'falsa notícia\' de BPA i el \'chavisme\' per una confusió de noms

El rotatiu ‘El Mundo’ ha justificat el fet que vinculés Banca Privada d’Andorra (BPA) i Banco Madrid amb suposats líders del ‘chavisme’ veneçolà amb una suposada confusió de dues persones que pràcticament es diuen igual però no tenen res a veure. Fa unes setmanes, l’editora del diari madrileny i els representants legals de l’empresari veneçolà Javier Alvarado Ochoa van arribar un acord pel qual aquest segon deixava sense efecte la demanda que havia interposat contra el mitjà de comunicació a canvi que el rotatiu reconegués el seu error i adoptés certes mesures per evitar continuar danyant la imatge de l’expolític de l’Amèrica Llatina client de l’entitat bancària andorrana.

‘El Mundo’ havia publicat poc després del ‘Notice’ del FinCEN i també a principis d’aquest 2016 sengles informacions en què es feia ressò de les suposades investigacions a les quals estaven sotmesos diferents suposats ‘cabdills’ del ‘chavisme' per haver presumptament blanquejat diners a través de BPA i/o Banco Madrid. Alvarado era un dels noms citats. Després d’aquesta darrera publicació, ja aquest any, Alvarado va demandar l’editora del diari, diversos dels seus directius i els periodistes autors de les notícies.

Finalment, i a través d’un acord privat que inicialment no havia de transcendir i al qual l’Altaveu hi ha tingut accés, van arribar a un acord pel qual Alvarado renunciaria a reclamar res a nivell penal o monetari contra el rotatiu. El diari assumia que l’havia errat, retirava els enllaços d’Internet que hagués generat la informació i enviava una carta a World Check Data -una base de dades que utilitzen com a font d’informació analistes financers i inversors, i que està aixoplugada per l’agència Reuters- demanant que s’actualitzessin les dades referides a Alvarado i es deixessin sense efecte aquelles que tenien a veure amb les notícies publicades a ‘El Mundo’.

Doncs més enllà de posar per escrit en l’acord privat que un jutge va donar com a bo per transaccionar la demanda que es desdeien del que havien publicat, els responsables d’‘El Mundo’ van enviar, segons el portal especialitzat en informació de mitjans ‘prnoticias’, una carta a World Check en el marc del pacte realitzat amb Alvarado. La sorpresa arriba quan el mitjà justifica per què suposadament es va equivocar -perquè el diari admet que no podia demostrar que hi hagués cap procés judicial obert contra l’empresari ni tan sols que el Sepblac estava actuant contra ell. I ho justifica assegurant que van confondre Javier Alvarado Ochoa amb un ciutadà peruà anomenat Javier Jesús Alvarado González del Valle.

Comentaris

Trending

Com la majoria de webs, utilitzem cookies (galetes), tant pròpies com de tercers, per a recopilar informació estadística de la vostra navegació i soferir-vos un servei personalitzat. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús.