La quota d’autònoms també s’esgota

Entre les sol·licituds ja tancades i aquelles que estan en reserva a l’espera de complir els nous tràmits marcats a la Llei òmnibus s’ha acabat el contingent i, ara mateix, només hi haurà noves places si algú dels procediments pendents no s’acaba concretant

Captura de pantalla 2024 04 18 a las 0.14.57 removebg preview

T.S. / G.P.

Comentaris

Les dependències del servei d'immigració a Escaldes.
Les dependències del servei d'immigració a Escaldes.

La quota de treballadors per compte propi que estava vigent des de l’abril s’ha esgotat. Això vol dir que, de moment, cap persona pot venir al país a instal·lar-se com a autònom. I en el teixit econòmic s’està ara a l’expectativa de com vehicularà Govern aquesta situació, a la vegada que aplica les disposicions de la Llei pel creixement sostenible i pel dret a l’habitatge, que ja va instaurar un sistema de reserva de quota per a aquesta mena de permisos. Per ara, només es podria obrir opció per a noves demandes si algú que les té actualment en curs no compleix els requisits exigits i, per tant, allibera alguna.

L’actual quota es va aprovar a inicis de primavera i va entrar en vigor el 16 d’abril. Preveia un total de 200 autoritzacions. D’aquestes, 50 per a professionals liberals i 150 per a altres supòsits. El decret ja incorporava el canvi en la forma d’obtenir aquest permís que es va introduir a la Llei òmnibus, via la creació d’un sistema de “reserva prèvia”.

Així, el primer pas ara és fer aquesta sol·licitud de reserva de l’autorització a partir del qual iniciar els tràmits per efectuar una inversió estrangera. Un cop es materialitzi aquesta operació -sigui creant una societat o entrant a participar en una d’andorrana- és quan es pot seguir amb el procediment a Immigració. Tot això en un termini màxim de sis mesos.

I aquesta quota, segons ha pogut saber Altaveu, ja s’ha esgotat. O millor dit, sumant els permisos ja concedits i aquelles reserves que estan pendents per si es concreten o no, ja s’ha arribat a les 200 autoritzacions. I, en aquest cas, el decret no preveia cap possible ampliació. Per tant, la finestreta per a nous residents està, ara mateix, tancada.

Fonts consultades apunten que, justament, una de les opcions per alliberar permisos és que persones que es trobin pendents de confirmar la reserva prèvia no acabin complint els requisits. En aquest cas, el permís es podria vehicular cap a demandants que hagin quedat en llista d’espera. Les primeres podrien arribar ara a mitjans de mes, quan s’hagin complert els sis mesos de les primeres peticions gestionades amb el decret de quota.

Comentaris (4)

Trending