La publicació aquest matí del decret al BOPA suposa avançar en el temps el nou contingent. I es fa un cop l’anterior s’ha esgotat -si no en la seva totalitat, sí que per aquelles ocupacions més demandes-. Això, cal recordar, ja va obligar fa uns dies a fer un decret extraordinari per permetre a les empreses disposar d’un nombre limitat de permisos davant la urgència que algunes tenien per contractar ja personal. Van ser tot just 100 autoritzacions. Aquestes es resten del total de 900 (702 per a residents i 198 per a fronterers) que ha previst Govern. També s’hauran de treure les 70 de la quota específica per a la lliga de futbol.
El decret incorpora dues petites modificacions en comparació a normatives anteriors. Per una banda, una ja avançada quan es va aprovar al consell de ministres: se serà més exigent amb l’experiència que es demanarà amb les persones que vulguin venir a treballar a Andorra si no són nacionals de països de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu. En aquest cas, bastarà amb 365 dies. Pels extracomunitaris o de fora de l’EEE, sis anys. Dos més que fins ara.
A banda, també s’introdueix un altre nou matís. Com és habitual, quan una empresa contracti un treballador de fora aquest haurà de dedicar-se a una activitat que, efectivament, sigui realitzada pel dit negoci segons el registre de comerç. I aquí és on s’afegeix una limitació que afectarà les societats que es dediquen als recursos humans: “No obstant això, l’empresa que tingui l’activitat d’empresa de treball temporal o de subministrament i col·locació de personal dins de l’activitat comercial autoritzada al registre de comerç, tant si és com a activitat principal o com a activitat secundària, únicament pot contractar treballadors per a càrrecs directius i d’administració de la mateixa empresa”.
És a dir, no podran portar gent de l’estranger per acabar sent part de la plantilla d’altres negocis. Només podran fer servir la quota per agafar personal propi. I això es fa per evitar certes pràctiques anormals que s’havien detectat els darrers temps i a les quals es vol posar fre. Aquestes es donaven especialment amb treballadors extracomunitaris.
La nova quota estarà vigent fins al 30 d’abril de l’any vinent. En cas que les 900 autoritzacions s’esgotin, hi haurà l’opció d’ampliar-la fins a un 30%. Pel que fa als salaris, es mantenen els mateixos que la darrera normativa.








Comentaris (1)