Les autoritats andorranes van dictar l’ordre de recerca davant el rebombori causat pel no retorn del reclús. Un mes després de la seva absència, més o menys, l’home, resident a la comunitat valenciana -encara que també feia estades al Principat, on tenia negocis més enllà suposadament del de la droga- va ser controlat per la policia espanyola en virtut de l’ordre andorrana. Andorra tenia un marge de temps per reclamar formalment l’extradició. Ni es va fer ni es farà, segons les fonts consultades.
El fet que l’home sigui de nacionalitat espanyola i que pateixi una greu malaltia el tractament de la qual no el pot garantir el Principat donaria pràcticament nul·les opcions al fet que Espanya accedís a la petició de les autoritats andorranes. Per aquest motiu es va preferir que, en tot cas, i després d’haver estat uns quants mesos en presó provisional, siguin les autoritats judicials espanyoles les que el jutgin pels delictes comesos al Principat.
El detingut, que ja havia estat traslladat prèviament a França per realitzar-se proves mèdiques en el marc de la malaltia que patia, era el principal implicat en la que es va anomenar ‘Operació Nord’ o el ‘supermercat de la droga’, que va permetre comissar més de 200 grams de cocaïna i manté, encara ara, dues persones més -un company del fugit, per dir-ho així, i un jove andorrà que els va fer de camell almenys el dia de les detencions- empresonades provisionalment a la Comella.
Comentaris (1)