Govern deixa en mans del grup parlamentari demòcrata una reforma unilateral de les pensions

Casal reitera la voluntat de l’executiu que els canvis s’impulsin des del Consell General amb un “ampli consens polític”, tot i les crítiques dels responsables de la CASS, i demana “fer un vot de confiança” als parlamentaris per culminar el treball aquesta legislatura

El ministre portaveu, Guillem Casal.
El ministre portaveu, Guillem Casal. SFGA / JAViladot

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

El Govern considera que la reforma del sistema de pensions ha de sorgir del treball parlamentari i assolir un ampli consens. En cas que aquesta situació no es pugui donar aquesta legislatura, tal com s’havia previst, deixa en mans del consellers generals de Demòcrates la iniciativa d’impulsar una reforma unilateral del sistema. Així ho ha expressat el ministre portaveu, Guillem Casal, en la roda de premsa posterior al consell de ministres en ser preguntat per les manifestacions de Marc Galabert i Jordi Cinca, que aquest dimecres han tornat a lamentar que la qüestió segueixi encallada.

“El Govern no té capacitat legislativa directa i el que es va decidir a inicis de la legislatura és crear una comissió específica per bastir un text i treballar-lo des del Consell General que és qui té la capacitat legislativa”, ha exposat Casal, afegint que des de l’executiu sempre s’han mostrat “col·laboratius” per una reforma que consideren “necessària i inajornable”.

Ara bé, és precisament pel fet que sigui una reforma “necessària i inajornable” i que hagi de perdurar en un futur, més enllà dels partits que governin, que considera que demana un “ampli consens polític”, deixant de banda “els ‘a priori’ més polítics”.

Jordi Cinca, durant la compareixença.

Relacionat

“Un altre any perdut” amb la reforma de les pensions

“Comparteixo les reflexions que s’han fet a la compareixença però em consta que des de la comissió s’està treballant, els grups de la majoria han treballat un model, amb un estudi actuarial i el Govern el que farà és ajudar i mà estesa per tirar endavant la reforma”, ha insistit, remarcant que el pilotatge es va decidir fer des del Consell General perquè els canvis no tinguin “influència partidista o política”.

En ser qüestionat per l’Altaveu sobre la possibilitat que si no es desencalla la qüestió al Consell, sigui el Govern qui unilateralment adopti alguna decisió, Casal ha tornat a desviar la responsabilitat al Parlament. “El Consell General també té iniciativa pròpia i es pot fer per part dels grups. Que ho tiri endavant el grup demòcrata o que ho faci el Govern, a ulls de la ciutadania és pràcticament igual”, ha exposat, demanant que es faci “un vot de confiança i es respecti” la feina que han fet fins ara al Consell. “És més just que els que han començat la feina siguin els qui la culminin”, ha sentenciat, tot afegint que es mantenen convençut que abans d’acabar la legislatura es podrà assolir un acord.

Comentaris

Trending