Així s’assegura en la resposta escrita feta pel ministre d’Afers Socials, Víctor Filloy, a les preguntes formulades ara fa unes setmanes pel conseller general del grup socialdemòcrata Roger Padreny. El parlamentari demanava si es pensava ampliar temporalment l’ajut establert per aquells aturats que, inicialment, preveien trobar feina en activitats vinculades a la temporada d’hivern. Des de l’executiu, es recorda que la durada de la prestació es preveia fins que “les empreses relacionades amb l’activitat de l’esquí no iniciessin amb normalitat” la campanya, fet que, finalment, no s’ha produït.
Per això, s’indica, el 17 de febrer es va publicar un nou decret que derrogava el del desembre i que “assimilava” els beneficiaris d’aquell ajut a qualsevol persona que pogués optar a la prestació per desocupació involuntària ja existent. “D’acord amb aquesta disposició, les persones veuen prorrogat el seu ajut per un període de sis mesos a partir del moment de l’atorgament inicial, el qual es pot prorrogar per tres mesos més quan la persona perceptora de l’ajut continuï en situació de desocupació involuntària i tingui 50 anys o més, o tingui persones a càrrec que cohabitin en el domicili familiar i tinguin la consideració d’assegurades indirectes segons la legislació vigent en matèria de seguretat social”, recorda Govern.
A més, es van flexibilitzar altres requisits com ara l’ampliació del “període en què s’ha d’haver produït el fet causant de la situació de desocupació de sis a dotze mesos o l’exigència d’un termini previ d’inscripció al Servei d’Ocupació. Per això, s’argumenta que “s’ha volgut unificar en un únic ajut, adreçat a tota la població i eliminar ajuts sectorials i, a la vegada, s’ha flexibilitzat els requisits que majoritàriament suposaven un problema per a moltes persones que, trobant-se en situació de desocupació involuntària, no hi tenien accés per no complir-se alguns”. Així, defensen que la nova normativa “s’adapta a la situació actual de crisi i a les necessitats presents de les persones que es troben sense feina per causes alienes a la seva voluntat”.
Comentaris