Així ho ha informat Govern en un complement d’informació a les preguntes que ja havia formulat ara fa uns dies la consellera general de Concòrdia Núria Segués. Aquesta, justament, havia lamentat que la informació facilitada per la ministra d’Afers Socials, Trini Marin, no tingués dades sobre la tipologia de llars afectades per l’endarreriment de la resolució. Ara, ja hi ha més dades a aquest respecte.
I, d’aquesta forma, es comprova que, pel que fa al sexe dels demandants, hi ha més incidència entre les dones (325) que entre els homes (125). Per tant, suposen un 72% del total. En el cas de l’edat dels sol·licitants, n’hi ha 357 que tenen entre 31 i 64 anys. Només 7 en tenen 30 o menys i també hi ha un total de 86 padrins (65 o més).
Si s’analitza la situació del demandant en funció del nombre de convivents, es comprova que gairebé una de cada tres peticions són de persones que viuen soles. Per tant, que disposen únicament d’un salari per afrontar el pagament del lloguer. Es tracta de 144 dels 450 demandants. En 127 casos més, es tracta de llars amb dues persones. I, en 99, de tres.
Pel que fa a la nacionalitat, els més afectats per aquest retard són els residents espanyols (130), seguits de prop per 126 nacionals andorrans. En tercera posició, amb 109 expedients encara sense resposta, hi ha els portuguesos.
Si les dades s’analitzen en funció del temps de residència al país, un 36% dels afectats per l’endarreriment fa més de 20 anys que viuen a Andorra. 124 més ho han fet tota la vida i 110 es troben entre els 10 i els 20 anys d’estada.







Comentaris (2)