Amb 64 dels 85 vots a candidatures emesos, Alianza Española tindrà cinc dels set llocs del CRE. Els altres dos seran per a Somos Españoles en Andorra, que va aplegar 21 vots. Molt més que fa una dècada, però una xifra irrisòria de vots, en conjunt, davant els potencials 23.000 electors, que és la xifra rodona de residents espanyols al Principat. El CRE és un organisme consultiu que fa de corretja de transmissió ciutadana cap al consolat.
En principi, juntament amb Vizmanos i Torrero, per Alianza Española accediran al consolat Pilar Giuli, Salvador Rivas i Susana González. Els dos candidats que haurien d’entrar al CRE en representació de Somos Españoles, una candidatura més transversal que la guanyadora i, suposadament, menys seguidista de l’oficialisme institucional, són Ana Sáenz i Joan Casellas. La primera, però, ja ha anunciat davant la comissió que pensa renunciar al seu lloc, igual com també ha comunicat la tercera de la llista, Berta Jiménez. Per tant, hauria d’accedir al CRE Iván Castillo.
Segons diverses fonts, una part de la candidatura de Somos Españoles en Andorra ja va evidenciar fins i tot abans de les votacions el seu malestar pel fet que inicialment s’havia previst constituir una sola llista, molt transversal. Vizmanos, però, sempre segons fonts properes a la llista perdedora, hauria anat per lliure i s’hauria fet una candidatura a la seva mida, per la qual cosa van concórrer als comicis dos candidatures.
Una part del grup perdedor no veuria gens clar haver de compartir organisme amb els representants d’Alianza Española després d’haver-hi xocat ja en la confecció del que havia de ser una sola proposta apolítica i de gran abast. Seria en base a aquest principi, d’alguna manera, que tant Sáenz com Jiménez haurien preferit fer un pas al costat i deixar que altres companys treballin per al conjunt dels residents espanyols.
Comentaris (8)