A través d’un petit fil a la xarxa social, s’ha anat desgranant els motius que han derivat en una llarga llista de relliscades que, malauradament, s’han saldat amb un nombre elevat de persones que han requerit assistència sanitària. Gairebé cent. I, com s’ha dit, en alguns casos amb cops que han fet mal de veritat.
La pluja gelant, que ha afectat principalment a la Vall Central, és “precipitació líquida amb temperatures inferiors a 0 graus que en contacte amb el terra es congela immediatament”. La pregunta a la qual s’intenta respondre és per què no ha nevat si es fregaven els 0 graus. I el motiu es troba “en altura i en la temperatura del terra”.
En aquest sentit, es posa en relleu les dades de quatre estacions a les set del matí. A la Cortinada, a 1.330 metres d’alçada, 5,8 graus. Als Plans, a 1.800, 3,7. En canvi, a les dues situades a Escaldes (Sa Calma i el centre), la temperatura era més baixa: -0,8 i 1,1 respectivament.
Per tant, plovia, però, en arribar a terra, es trobaven un sòl gairebé a 0 graus i això després de passar per un tram final de trajecte també força més fred que el que es trobaven més a dalt. Resultat? “La congelació instantània de la pluja” i la creació d’una capa de gel.
ℹ️ El motiu perquè no ha nevat i en canvi ha plogut a la Vall Central, el trobem en altura i en la temperatura del terra.
— VisualMeteo (@VisualMeteo) January 8, 2026
🌡️ Temperatures a les 7.00h UTC:
3.7 #ElsPlans (1.800m)
5.8 #LaCortinada (1.330m)
-0.8 #Escaldes Sa Calma (1180m) ❄️
1.1 #Escaldes Centre
🧵 (2/3)







Comentaris