De fet, la pugna és tal entre els menors -i les famílies- que van contribuir a trencar el ninot que haurà de ser la Justícia qui decideixi de qui va ser la responsabilitat i, per tant, qui ha d’assumir el cost de la reposició de la figura, que té un cost que supera els 1.200 euros. El comú, a través dels agents de circulació, va demanar a la família del menor que s’hi havia abraonat que a través de l’assegurança escolar o similar, es fes càrrec del cost de recol·locar la peça al lloc. Però no hi va estar d’acord.
La justificació per negar-se a abonar el cost del ninot, encara que fos a partir de la cobertura d’una pòlissa d’assegurança, va ser que si el menor havia caigut al damunt d’en ‘Pau d’Enclar’ era per culpa d’un altre noi, que prèviament l’havia empès. Davant de la discrepància, els responsables encarregats de la qüestió al comú d’Andorra la Vella van decidir interposar una denúncia davant de la policia per danys en el patrimoni públic i serà l’autoritat policial o judicial qui haurà d’establir la responsabilitat última.
Mentrestant, el comú de la capital, a través de les xarxes socials s’ha vanagloriat de la reposició de la figura. “Gràcies a tots els veïns i veïnes per les mostres de caliu, sobretot per part dels infants, que demostren la gran acceptació d’aquesta iniciativa”, ha indicat el comú, que conclou: “Continuem amb els mateixos objectius: seguretat i pedagogia.”









Comentaris (3)