L’entrenament matinal a la pista del Complex Esportiu i Sociocultural d’Encamp dels de Javi Rodríguez ha seguit el guió habitual d’una pretemporada exigent. Intensitat, treball físic i moltes cames carregades per començar a posar els fonaments d’un curs en què el Barça aspira a repetir els èxits de la temporada passada i tornar a competir per tots els títols. Però, un cop acabats els darrers exercicis, el protagonisme ha canviat de mans.
Els infants dels casals de l’Àrea de Jovent han irromput a la pista entre nervis i somriures per compartir una estona amb els seus referents. Primer, jugant tres petits partits amb els futbolistes blaugrana; després, convertint-se en periodistes per un dia en una roda de preguntes improvisada amb els jugadors. Una experiència que, segons el cònsol menor d’Encamp, Xavi Fernández, és precisament una de les grans virtuts d’acollir cada estiu les seccions professionals del Barça.

Fernández ha destacat que la presència continuada del club català durant setze anys ha estat clau per consolidar Encamp com una destinació esportiva de referència. “Una marca com el Barça et consolida les instal·lacions i la parròquia”, ha assegurat, recordant que aquesta relació ha contribuït a atreure tant equips professionals com amateurs. Però, sobretot, ha posat en valor el retorn social d’activitats com la d’aquest dimecres. “És fonamental que aquesta canalla pugui jugar amb un equip que acaba de ser campió de la Lliga i compartir aquests moments amb els seus ídols”, ha remarcat.
Aquesta proximitat també és un dels aspectes que més valora el tècnic blaugrana, Javi Rodríguez. Lluny de veure les portes obertes com una distracció, considera que formen part de la responsabilitat d’un equip professional. “Hem de fomentar el nostre esport. Sempre que vinguin nens a veure’ns entrenar, nosaltres estarem encantats. M’agradaria que la gent pogués gaudir d’un equip professional com el Barça”, ha afirmat.
RETORN A LA CHAMPIONS
Rodríguez també ha explicat que aquests dies a Encamp tenen un objectiu molt concret: acumular càrrega de treball en unes condicions difícils de trobar a Barcelona en ple agost. “Aquí podem carregar les cames, carregar oxigen i treballar molt més a gust. Tenim unes instal·lacions espectaculars i un país espectacular”, ha resumit. El tècnic ha insistit que l’equip afronta el nou curs “amb la mateixa il·lusió del primer dia” i amb un únic horitzó: “seguir lluitant per tot i guanyar-ho tot”. Després de recuperar el títol de Lliga i el bitllet europeu, el Barça tornarà a competir aquesta temporada a la Champions, el gran repte del curs.

Aquest discurs el comparteix plenament el primer capità, Dídac Plana, un dels habituals de les estades a Encamp. El porter ha admès que les sessions “són dures i exigents”, però també ha destacat que l’entorn compensa l’esforç. “La tranquil·litat, el paisatge, la temperatura i tenir les instal·lacions i l’hotel tan a prop fan que sigui l’escenari ideal per treballar”, ha explicat. A més, ha assegurat que el tracte rebut al país és un dels motius pels quals el grup se sent “com a casa” cada estiu.
HIGOR DE SOUZA I MOUHODINE, NOVES INCORPORACIONS
Pel que fa als objectius esportius, Plana ha reiterat que el projecte continua sent “guanyador”. Segons el capità, la incorporació de nous fitxatges com el pivot Higor da Souza i el tanca Souheil Mouhodine ha d’ajudar a continuar fent créixer un equip que encara té marge de millora. “La plantilla ha de convertir-se en un equip, com vam fer l’any passat. Si continuem pujant nivells, els objectius arribaran”, ha afirmat.
La connexió entre Encamp i el Barça encara tindrà un nou capítol aquest dijous. A partir de les 18:45 hores, l’equip de Javi Rodríguez obrirà les portes del seu entrenament perquè aficionats i curiosos puguin seguir de prop una sessió abans que l’expedició blaugrana tanqui divendres una nova estada al Principat. Una tradició que, tant des del club com des de la parròquia, ningú no sembla disposat a trencar.








Comentaris