La música de la discòrdia a les habitacions de la caserna de Bombers

Condemnen un sotsoficial del cos, ara jubilat, a 15 dies d’arrest nocturn condicional per haver propinat una empenta al seu company, amb el qual tenia una mala relació preexistent, que va fer que perdés l’equilibri i es donés un cop al braç contra la llitera

El 18 de novembre del 2022, el denunciant -un bomber de professió- es trobava a la seva habitació de la caserna de Santa Coloma quan la persona -també bomber i actualment jubilat- amb la qual compartia habitació, li va demanar que baixés el volum de la música que la tenia molt alta i li molestava. Arran d’això va començar una discussió, marcada també per la mala relació preexistent que hi havia entre els dos des de feia temps, i el segon va propinar una empenta al primer provocant que perdés l’equilibri i es donés un cop al braç contra la llitera. El Tribunal de Corts l’ha condemnat per una contravenció penal de lesions doloses a la pena de quinze dies d’arrest nocturn condicional. 

Tot va començar amb una discussió perquè la música estava massa forta, però la mala relació entre els dos agents ja venia d’abans. Aquell dia, després de demanar que s’abaixés el volum que molestava, va començar una discussió entre els dos implicats, i el bomber -avui en dia jubilat- li va propinar una empenta al segon de manera que aquest va perdre l’equilibri i es va donar un cop al braç amb la llitera, que li va provocar un hematoma, unes lesions que no van requerir assistència mèdica ni tractament de qualsevol mena ni li van deixar seqüeles. 

Des de la defensa posaven en dubte l’origen de la lesió, tenint en compte la professió de bomber del denunciant, i que tot just havia finalitzat un torn de guàrdia de 24 hores

Des de la defensa de l’acusat demanaven l’absolució, qüestionant la relació causal en entendre que el temps passat entre l’agressió i la visita mèdica és prou important per a donar peu a què la lesió s’hagués produït de qualsevol altra manera que la que denuncia, i més tenint en compte la seva professió de bomber i que tot just havia finalitzat un torn de guàrdia de 24 hores. També feien èmfasi en les diferents versions que havia donat el denunciant, i asseguraven que el seu client tenia 35 anys dins del cos de bombers i que mai havia tingut cap expedient ni cap queixa, “contràriament a l’altra part que ha viscut diversos enfrontaments amb els companys, fins i tot el van denunciar per assetjament”, recull la sentència.

Tot i aquestes argumentacions, el Tribunal de Corts ha considerat que el desenvolupament dels fets confirma la veracitat de la versió del denunciat, constatant a través de les declaracions dels testimonis, que es va produir un altercat entre els dos en el moment que el darrer va entrar a l’habitació i que hauria acabat amb la lesió.

El cap de Guàrdia i responsable de torn el dia dels fets, va declarar que va ser requerit immediatament pel denunciant. En arribar els va veure que estaven discutint al passadís, i el primer li va manifestar que havia estat agredit, mostrant-li el braç. També va assegurar que havia escoltat com trucava al servei de Policia i que l’havien citat per a l’endemà. Així mateix, consta en autes, l’informe del Servei d’Urgències de l’Hospital del dia 19 de novembre -dia després dels fets- on consta que el denunciant va ser atès després d’efectuar la denúncia tal com estableix el protocol. 

Per tot això, el Tribunal ha decidit condemnar al bomber (jubilat en l’actualitat) com a responsable penal per la contravenció penal de lesions doloses a la pena de quinze dies d’arrest nocturn condicional, i en concepte de responsabilitat civil a indemnitzar a 29,65 euros a la CASS per l’assistència mèdica prestada, i a un import de 509,90 euros al bomber afectat en concepte de pretium doloris lleu i per les despeses mèdiques associades.

Comentaris (5)

Trending