L’Editorial Llamps i trons ha estat l’encarregada d’editar el quart recull poètic de l’autor, després que l’any 2022 publiqués el seu primer llibre, ‘Els colors del vent incert-As cores do vento incerto‘, juntament amb la poetessa portuguesa de Viana do Castelo, Manoella de Calheiros. Un any més tard publicaria el seu primer llibre en solitari ‘Nuesa d’Esperit’, i el 2024, ‘Sentiments de l’Albada’.
Ara, un parell d’anys més tard, torna -i per casualitat, coincidint amb el Dia Mundial de la Poesia- amb un nou recull que mostra el seu viatge emocional més íntim: ‘De cor t’ho vaig dir’. “Parla de temes personals sobre la concepció de l’estima, la natura, molts aspectes de la vida, és una mica intimista”, diu l’autor. L’amor hi apareix com un fil conductor que evoluciona al llarg del llibre, vinculat als cicles naturals: la descoberta, la passió, la maduresa i la calma. A més l’obra incorpora elements de memòria personal, arrels familiars i una clara dimensió espiritual. En definitiva, un viatge emocional que reflexiona sobre el pas del temps i convida a fer una pausa per reflexionar i reconnectar amb un mateix.
Fernández n’és ben conscient que la poesia sempre ha estat i continua sent un gènere literari molt minoritari, i que els diferents vessants de la narrativa, s’emporten sempre el públic més ampli. Per això, considera que és molt interessant que les persones a qui sí, que els agrada aquest gènere més enllà de llegir-lo, “si podem contribuir i escriure alguna coseta, i ens trobem a gust, ho anem fent, sense esperar cap cosa més”, diu.







Comentaris