L’autocaravana de la discòrdia

Els integrants d’una parella ‘trencada’ s’enfronten per un vehicle que els dos mantenen haver pagat en gran part i mentre l’home ha interposat una querella a Andorra per apropiació indeguda, la dona va recórrer a un jutjat de la Seu per poder recuperar l’automòbil que li serveix de domicili

Una querella criminal aquí i una acció judicial allà. Les dues cares d’una mateixa moneda. Una pugna conjugal, per dir-ho així, entre els dos integrants d’una parella trencada fa un temps. Els dos reclamen haver tingut una participació destacada en el desemborsament de diners d’una autocaravana que es troba en la base del conflicte. Un vehicle matriculat a Andorra però que sol passejar-se en territori espanyol. Una autocaravana que va a nom d’un ciutadà andorrà però que sol usar, fins i tot com a domicili, una ciutadana espanyola. Els dos enfrontats.

Cadascú, és clar, manté la seva versió. Es tracta de dues persones que volten la seixantena i que durant un temps han mantingut una relació sentimental ara ja liquidada. La dona, originària de les comarques gironines, era usuària habitual d’autocaravanes, amb les quals es mou per tot el territori català. I com que té família directe per l’Alt Urgell i Andorra, tot sovint s’estava per aquestes contrades. En iniciar una relació amb el ciutadà andorrà que la té querellada a la Batllia, hi va haver suposadament acord en vendre l’autocaravana que tenia ella i reinvertir els diners en un vehicle més gran i millor equipat.

Fins aquí i encara, és la versió de la dona, que ja admet que l’home hauria acabat de posar els diners fins on va fer falta, però força menys dels 25.000 euros que hauria aportat ella. En fi, mentre la relació va funcionar, no hi ha hagut cap problema. L’enfrontament s’ha esdevingut una vegada trencada la relació. I de quina manera: amb els tribunals pel mig. L’home reclama l’autocaravana com a seva i, de fet, va al seu nom. Perquè per qüestions fiscals van decidir matricular-la al Principat i ell va ser qui la va titularitzar. Però qui en feia un major sempre ha estat la dona. I ho ha continuat fent després del trencament.

Ella entén que si li ha de tornar, primer vol els 25.000 euros que suposadament hauria invertit. Més 5.000 d’un seguit de millores que hi hauria fet. L’home considera que si alguna aportació va fer la dona, tot era fruit d’un regal. I que l’autocaravana és seva a tots els efectes. Com a mínim el que és segur és que està al seu nom, la propietat

Perquè l’home l’hauria reclamat, l’autocaravana, i la dona s’hi hauria oposat. Ella entén que si li ha de tornar, primer vol els 25.000 euros que suposadament hauria invertit. Més 5.000 d’un seguit de millores que hi hauria fet. L’home considera que si alguna aportació va fer la dona, tot era fruit d’un regal. I que l’autocaravana és seva a tots els efectes. En fi, que ha arribat a instar una querella per apropiació indeguda i per coaccions. Coaccions perquè un advocat espanyol li va fer arribar una petició per la qual li exigia els diners que entén la dona que va aportar per adquirir l’automòbil.

En fi, que la pugna s’ha anat allargant. La dona fins i tot ha hagut de respondre en seu judicial. Però tenint la precaució de no entrar amb l’autocaravana en territori andorrà. Per si de cas. Fins que ara fa unes setmanes, estacionat el vehicle en un aparcament exterior de la Seu, la dona va trobar l’autocaravana amb un parany posat. El vehicle superava la plaça que ocupava i se’l va travar. Quan va recórrer als serveis municipals urgellencs, a la policia local de la Seu, com que no va poder presentar cap document que justifiqués la titularitat del vehicle els urbans es van oposar a lliurar-li el vehicle.

La tensió es va incrementar. Sí que tenia ‘a nom seu’ la dona, una assegurança que la considera beneficiària del vehicle en tan què tenidora del mateix com a conductora habitual. Més o menys, vaja. Però a l’ajuntament de la Seu no hi van pas estar. L’únic que van fer va ser canviar el vehicle de lloc perquè on estava, molestava. Se la va traslladar en un dels aparcaments que a la capital de l’Alt Urgell tenen preparats per a automòbils d’aquesta mena. Amb els respectius punts de llum, punts d’aigua… Però res de donar-li el vehicle. O dit d’una altra forma, de retirar-li el parany. Perquè la dona -amb la seva mare octogenària- ha anat estant-se al seu interior.

Donant-hi voltes, al final va promoure una acció davant el jutjat de guàrdia de la Seu amb el prec que se li permetés recuperar el vehicle. I aquest divendres, justament, la dona va rebre un document signat per una lletrada de l’Estat en nom i representació del jutjat de guàrdia de la Seu pel qual s’exigia a la policia local urgellenca que li fos entregat a la dona el vehicle, abonant el que degués de taxes o altre tributs pendents derivats, per exemple, de la sanció per aparcament indegut. 

En fi, gràcies a l’acció davant el jutjat de la Seu, la dona ha recuperat el vehicle amb plaques andorranes. I ara haurà d’intentar el propietari del vehicle, el ciutadà andorrà, mirar que la seva querella faci l’efecte necessari. De moment, però, l’autocaravana continuarà circulant per les carreteres catalanes i continuarà generant discòrdia. Almenys, entre els dos integrants de la trencada parella. Qualsevol diria que era una parella amb idees de bomber. 

Comentaris (8)

Trending