Una vintena d’escolars ‘inauguren’ aquest dimarts un servei de guarda ‘estàtic’

Els infants hauran de dur mascareta a l’aula, hauran d’usar el mateix lavabo sempre i no podran interactuar amb els altres companys a no ser que siguin germans o comparteixin pis

El servei de guarda d’infants que ha dissenyat el ministeri d’Educació per poder tenir cura dels escolars menors de 12 anys que no puguin quedar-se a càrrec dels seus progenitors o familiars directes entra en servei aquest dimarts amb una vintena d’escolars. Encara que no serà el cas d’aquest dimarts, hi ha un centre de l’Escola andorrana previst per cada parròquia per acollir aquesta guarda que serà atès per col·laboradors educatius i personal de servei del ministeri.

La ministra d’Educació, Ester Vilarrubla, ha explicat que s’han rebut un centenar de sol·licituds d’acollida d’infants però que després de parlar amb totes i cadascuna de les famílies peticionàries s’ha arribat a la conclusió que només una vintena d’infants realment el necessiten. La resta d’escolars o finalment se’n podrà fer càrrec la família o no serà fins més endavant que no podran ser atesos pels seus familiars. Vilarrubla ha especificat que si s’obre un centre per parròquia o nucli gran de població -el Pas de la Casa té el seu propi centre, és clar- encara que només sigui per un sol infant és per garantir la menor mobilitat possible dels familiars.

Aquest dimarts, com a molt hi haurà quatre infants per aula. De fet, el màxim del servei és disposar cinc infants per classe atesos per un col·laborador educatiu. Només s’han mobilitzat professionals de l’Escola andorrana i, a poder ser, que no tinguin fills o si els tenen, que siguin menors de tres anys. Els col·laboradors faran dos torns: de 3/4 de 9 del matí a la 1 del migdia i de la 1 del migdia a 1/4 de 6 de la tarda. A l’aula sempre hi haurà d’haver els mateixos infants i els mateixos adults. I amb el mobiliari s’haurà de crear una mena d’espai propi i individual per a cadascun dels participants.

El servei funcionarà de 3/4 de 9 del matí a 1/4 de 6 de la tarda sense menjador; caldrà que els progenitors se’ls enduguin a l’hora de dinar

Segons que ha pogut saber l’Altaveu, no hi haurà ni servei de menjador ni servei de transport. Així, un menor que hagi d’estar des de primera a última hora haurà de ser recollit pels seus familiars per dinar i tornat posteriorment al centre. Els escolars poden dur material de qualsevol mena i joguines a l’aula, i s’hi haurà de quedar. Només podran tornar a casa cada dia els dispositius electrònics, que de bon matí haurà de ser desinfectat pel personal del servei (n’hi haurà un per escola oberta).

Els escolars no podran entrar en contacte entre ells, no podran interactuar, a no ser que es tracti de germans o convivents en un mateix habitatge, que sempre es mirarà de tenir-los en una mateixa classe. Al pati, quan s’hi pugui sortir, es mantindrà la manca d’interactuació. Tampoc podran compartir cap material ni l’esmorzar, que és l’únic menjar que poden dur a l’escola. Els menors d’entre 3 i 5 anys hauran de portar una muda de recanvi. I per a tots els infants és recomanable i gairebé exigible que portin una bata que hauran de dur rentada cada cada dia. 

Els infants més petits han de portar una muda de recanvi a banda de la bata rentada de nou cada dia que preferiblement han de dur tots els usuaris del servei

Els adults, és a dir, els col·laboradors educatius, hauran d’anar amb guants, mascareta i una bata d’un sol ús. Tot aquest material estarà disponible a l’aula, juntament amb gel desinfectant. Els infants d’entre 3 i 6 anys hauran de dur dins la classe la mascareta posada tanta estona com els sigui possible. I els que tinguin entre 6 i 12 anys hauran de portar permanentment posada la mascareta en qüestió. Sempre s’haurà d’usar el mateix lavabo i és preferible que siguin els col·laboradors adults els que pitgin el polsador per buidar el dipòsit d’aigua (tibar de la cadena, vaja).

El protocol definit també estableix com s’ha d’actuar en cas que algun menor es trobi indisposat o malament. En qualsevol cas, els col·laboradors educatius emetran cada dia una mena d’informe -a partir d’una fitxa creada pel ministeri- sobre la situació de l’escolar i una mica de resum de la seva activitat que serà enviada per correu electrònic a la família. Una empresa de neteja desinfectarà les instal·lacions al final de la jornada les instal·lacions perquè estiguin netes per a l’endemà. Les activitats que es facin a l'aula durant la guarda no tenen cap valor lectiu.

Comentaris (4)

Trending