Sense previsió de canvis al reglament de construcció ni al de prevenció d’incendis tot i la Querola

Marsol apunta que no es considera que calgui plantejar modificacions de normativa, ja que els materials que es feien servir estaven homologats per la UE i tampoc s’accelerarà la feina amb el d’Indústria perquè no es veu cap mesura que no ofereixi prou garanties

Marsol, ahir seguint les tasques d'extinció.
Marsol, ahir seguint les tasques d'extinció.

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Govern considera que la normativa actual de construcció és correcta i que, malgrat el foc a la Querola, no cal plantejar fer modificacions. “Ara per ara, no hi veiem la necessitat”, ha indicat la ministra de Presidència, Conxita Marsol, actuant com a portaveu accidental de l’executiu. Sí que ha admès, però, que s’està treballant, des de fa temps, en una normativa de prevenció d’incendis que, però apunta que el sinistre de la urbanització ordinenca no fa canviar els plans. Hi haurà nou reglament, sí, però no s’accelerarà per tenir-lo a punt més aviat.

Marsol ha explicat que el projecte “no tenia les revisions finals” però ha remarcat que tots els materials que s’han fet servir “són homologats per la Unió Europa” i, tot i que encara no es tenia la cèdula d’habitabilitat perquè faltava fer les revisions “res es fa pensar que no fos el cas”. Per això, es considera que ara no tenim pensat que a conseqüència de l’incendi calgui fer alguna modificació”.

La ministra també ha defensat que “el reglament d’Indústria sobre incendis “és vell, però plenament vigent i funciona”. Tot i això, ha recordat que “fa temps que es treballa per adaptar-lo i modificar-lo”. I, en aquest sentit, ha deixat clar que “se seguirà al mateix ritme”, ja que “ara per ara no tenim cap mesura que ens faci pensar que no ofereix garanties suficients”.

I és que, ha apuntat “el tenim avançat”, però “són normatives complicades” i, per tant, cal mirar-les bé. Es considera que “el país està en una certa normalitat” i que “d’accidents sempre n’hi ha”.

Comentaris (2)

Trending