Els desallotjats de l’hotel Montané recuperen les pertinences i es recol·loquen al Sant Gothard

(AMB VÍDEO) La trentena llarga de clients de l’establiment ja han estat reubicats de matinada i han mirat de fer vida normal tot i que sense poder disposar de tot l’equipatge complet, del qual han pogut disposar a partir de 2/4 de 7 d’aquesta tarda

Els turistes desallotjats recuperant les pertinences aquesta tarda.
Els turistes desallotjats recuperant les pertinences aquesta tarda. Toni Solanelles

Els turistes desallotjats de matinada de l’hotel Montané davant l’avenç del fum, que es feia irrespirable, han pogut aquesta tarda recuperar les seves pertinences i establir-se ja totalment fins a la finalització de la seva estada en un altre hotel d’Arinsal mateix que tenia disponibilitat de places, el Sant Gothard. Malgrat l’ensurt sofert -i l’aventura viscuda- la majoria dels clients del Montané han passat el dia amb certa normalitat.

Passades les sis de la tarda d’aquest dijous, i després que responsables de l’establiment hagin anat a fer una repassada al local, amb supervisió policial han anat arribant els desallotjats. Alguns, tot i el temps que feia, amb màniga curta i tot. Alguns s’enduien bosses gegants, maletes. D’altres bosses de mà més petites. I, en tot cas, en la immensa majoria dels afectats tots duien material d’esquí. Botes, esquís.

A pocs metres de l’hotel Montané els esperava un bus que una vegada han estat a dalt tots els clients de l’establiment han estat traslladats fins al Sant Gothard, a uns pocs centenars de metres. Cert és que l’hotel on han estat reallotjats ja no tenia pràcticament cap mena d’incidència respecte de l’incendi. I especialment el fum, que és el que realment va tenir impacte en els ocupants del Montané. També hi ha hagut de matinada alguna incidència en l’hotel Pobladó. 

IMG 8809
Els clients del Montané anant cap al bus que els ha portat al Sant Gothard.

Tots els locals i habitatges propers a les naus titularitat de Causes Pies han sofert molt pel fum. I trigaran a treure’s de sobre la ferum que desprèn. El vent que ha bufat aquests darrers dies, a banda de dificultar el control de les flames, també ha contribuït a repartir fum a tort i a dret. En el cas dels hotels i els allotjaments turístics suposa un grandíssim problema. 

Comentaris

Trending