Segons fonts coneixedores del cas, pocs dies després que el jutge de la Seu procedís a enviar provisionalment els detinguts a la presó, la defensa dels dos homes va presentar un recurs reclamant que es deixés sense efecte l’empresonament o, com a mínim, que s’imposés una mesura menys lesiva al dret a la llibertat. Recentment, segons ha pogut saber ara l’Altaveu, l’Audiència de Lleida va estimar un dels recursos i en va desestimar l’altre. Segons les fonts, la diferència rauria en el fet que en un dels casos, el detingut va fer maniobres amb el vehicle que conduïa per tal d’evitar el control dels mossos i poder-se escapolir i, l’altre, i ara alliberat, només sentir l’alto es va aturar.
Segons les fonts consultades, malgrat que de forma deficientment justificada, en un cas es manté que hi va haver atemptat contra l’autoritat mentre en l’altre cas no hi ha cap element per poder sostenir aquesta acusació, i com que el robatori no es persegueix davant la jurisdicció catalana, doncs se l’hauria alliberat. I ara difícilment podrà respondre pel furt comès al Principat aquella matinada del penúltim dia d’agost després que col·laboradors dels autors materials dels robatoris fessin una feina prèvia de seguiment i control.
I no només sabessin quins cotxes es volien endur -n’hi havia d’altres de més valuosos que van deixar fins i tot després de moure’ls per poder facilitar la sortida dels automòbils que pretenien- si no també que fossin conscients que el concessionari en qüestió, o més encara l’annex on van accedir, no tingués cap mena de mesura de seguretat, atès que estava en obres. Els vehicles, per cert, han estat recentment retornats a les respectives propietats per part de l’autoritat judicial catalana.
Tres dels vehicles, un declarat sinistre o gairebé, van ser recuperats la mateixa nit en les immediacions del control que es va parar per intentar frenar els cotxes i els seus conductors. El quart es va poder localitzar abandonat en un aparcament exterior gratuït de Badalona. Probablement un dels lladres fugats el va deixar allí amb la intenció que altres membres de la banda el recuperessin. Però conscients que havien estat descoberts, ningú es va acostar a buscar, en aquest cas, un BMW M4 CS, i finalment es va comissar també.
Recentment, primer els tres recuperats a la Seu -un Mercedes G63 que és el que hauria quedat més malmès, un altre Mercedes de classe G, un Porsche GT3- i després el que es va trobar gràcies a un geolocalitzador que el seu propietari havia instal·lat expressament al maleter, han estat retornats, com s'ha dit, als titulars dels mateixos. Perquè en puguin disposar lliurement i facin les reclamacions o el que considerin escaient.
BATLLIA
També l’autoritat judicial andorrana hauria fet els passos pertinents en matèria de cooperació internacional per mirar de poder enjudiciar els responsables del robatori. L’objectiu seria poder extradir els dos detinguts. Difícilment serà possible en un cas. Formalment i obertament, la Justícia andorrana no ha reconegut que s’hagin reclamat els dos detinguts -ciutadans ucraïnesos integrants d’una banda violenta i aparentment dedicada al robatori de cotxes de luxe-, però fonts judicials espanyoles sí que ho han admès.
Des de la seu judicial del Principat l’únic que s’ha indicat és que “la secció d'instrucció competent està realitzant les diligències d'investigació necessàries per l’esclariment dels fets i identificació de les persones responsables, realitzant actuacions en l’àmbit nacional i en el marc de la cooperació penal internacional amb altres estats, als efectes de poder enjudiciar (si s’escau) a les persones responsables dels fets, així com avaluar de forma deguda els perjudicis causats”. En tot cas, segons les autoritats judicials andorranes, “una major especificació dels actes d’instrucció seria del tot prematura, pel bon fi de la investigació que s’està realitzant”. Les altres fonts consultades, però, han deixat clar que difícilment es podria extradir l’home alliberat i encara menys els dos altres que ni tan sols van arribar a ser detinguts. D’aquests, ni tan sols ha transcendit que s’hagin pogut identificar.











Comentaris