Govern condecorarà amb l’Orde de Carlemany a Daniel Areny Rossell

La distinció s’atorga per la seva trajectòria meritòria a favor de la promoció de la música coral i de la cultura popular andorrana

Daniel Areny Rossell.
Daniel Areny Rossell. Comú de Sant Julià de Lòria

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Govern ha decidit atorgar l’Orde de Carlemany a Daniel Areny Rossell. Així ho ha acordat aquest dimecres el consell de ministres, que ha volgut reconèixer la seva trajectòria a favor de la promoció de la música coral i de la cultura popular andorrana, en l’àmbit de les arts musicals, dansaires i de l’ensenyament.

De la seva trajectòria personal i professional destaca, entre d’altres, per ser el fundador i el director de la Coral Rocafort, cofundador de l’Esbart Lauredià amb antics dansaires de l’Esbart Andorrà de Sant Julià de Lòria i l’any 1971, va promoure la coral dels Petits Cantaires Lauredians. A més, ha centrat part de la seva trajectòria a l’ensenyament, contribuint a la creació de l’Institut Andorrà d’Estudis Musicals, on va treballar com a professor i la cap d’estudis. També cal destacar la seva labor com a compositor amb peces com el ‘Ball dels Gegants’ i ‘El ball dels Gegantons’ de Sant Julià de Lòria o com la sardana, ‘Dansaires andorrans’.

L’executiu li vol retre aquest reconeixement per la seva tasca en la conservació del patrimoni cultural i musical, amb la recuperació de partitures i manuscrits d’en Marfany per l’arxiu de la Coral, i a transcriure el ‘Ball de la Marratxa’, a partir d’un treball minuciós amb dansaires veterans coneixedors de la dansa tot respectant la forma, el ritme i els compassos. La condecoració de l’Orde de Carlemany és una distinció honorífica que té com a objecte premiar els mèrits distingits, en vida o a títol pòstum, realitzats per persones físiques o jurídiques, nacionals o estrangeres, en el seu àmbit d'activitat o que realitzin o hagin realitzat serveis rellevants a l’Estat andorrà.

SUBVENCIONS PROJECTES SOCIALS 

D’altra banda, el consell de ministres ha aprovat l’atorgament de les subvencions per a programes i projectes de l’àmbit social a entitats sense finalitat de lucre corresponents a l’exercici 2026 per un import total de 81.435,34 euros, per fomentar el desenvolupament de projectes i programes de promoció socials per part d’entitats o associacions. 

Els ajuts han estat repartits entre nou projectes de les nou entitats següents: Associació per la defensa del jovent en risc per al programa de convivència i prevenció de l’assetjament escolar (4.593,75 euros); AUTEA pel projecte ‘Reconnecta’ (22.775,70 euros); COOPERAND amb Llatinoamèrica pel projecte ‘Juventia 26’ (4.260 euros); Creu Roja Andorrana per a continuar desenvolupant el projecte d’activitats socioculturals destinades als usuaris del servei de Teleassistència (3.745,31 euros).

També al Futbol Club Andorra per desenvolupar el projecte ‘Secció Genuine’ (22.500 euros); Associació Marc GG per dur a terme el projecte d’Ajuda davant la pèrdua d’un ésser estimat (6.256,81 euros); Projecte Vida pel programa servei comunitari d’acompanyament en addiccions i intervenció penitenciària 2026 (6.723,15 euros); Associació TRANA-EM pel projecte de raller ioga adaptat i música meditativa (2.690,62 euros); i La Xarranca -Associació Creadors pel projecte Crear amb sentit (7.890 euros).

Etiquetes

Comentaris

Trending