La gossera gestiona 38 gossos i ha fet 30 adopcions en el que portem d’any

La majoria d’abandonaments responen a dificultats econòmiques i problemes d’habitatge, tot i que també s’hi afegeix un nou factor, les al·lèrgies

Xavier Espot, Raul Ferré i Guillem Casal durant la inauguració de les noves instal·lacions de la gossera.
Xavier Espot, Raul Ferré i Guillem Casal durant la inauguració de les noves instal·lacions de la gossera. SFGA/CEsteve

El centre de protecció caní i d’animals de companyia, o la gossera, està gestionant en aquests moments uns 38 gossos, dels quals 22 es troben físicament al centre de protecció i 16 estan acollits en cases d’acollida. Jesús Cardessin, responsable del centre, ha apuntat que aquest nombre és resultat de les diverses entrades d’animals des d’inicis d’any (31 gossos). Explica que enguany han rebut un nombre considerable de sol·licituds per cedir gossos, i la majoria de les peticions estan relacionades amb dificultats econòmiques i problemes d’habitatge, tot i que ha aparegut una altra “microproblema”: les al·lèrgies. 

Malgrat aquestes dificultats, la Gossera d’Andorra ha realitzat 30 adopcions en el que portem d’any, i la capacitat del centre no ha estat un problema gràcies a l’ampliació de les instal·lacions. Tot i això, els gossos no han parat d’entrar i sortir, i Cardessin explica que també han tingut 31 entrades. El responsable apunta que enguany la tendència ha canviat una mica en el sentit que, per exemple, ara tenen uns cinc gossos que han d’ingressar a la gossera, però abans que això passi estan intentant reconduir la situació, mirant si són compatibles amb les fitxes que tenen de persones que volen adoptar. En comparativa amb l’any passat, van tenir 63 entrades i 64 adopcions i en data de 31 de desembre tenien 51 gossos en total, dels quals 27 a la gossera i 24 acollits. 

A l’hora d’analitzar els motius de l’abandonament, Cardessin ha apuntat que la crisi econòmica continua sent un dels factors més determinants. Moltes persones no poden mantenir els seus cans a causa de les despeses associades a la seva cura, així com els problemes relacionats amb l’habitatge, com ara la manca d’espai o les dificultats per trobar un allotjament on els animals siguin benvinguts. També ha aparegut un altre “microproblema”, que té a veure amb les al·lèrgies. Tot i que no és un fenomen generalitzat, alguns gossos s’han dut al centre perquè les persones ja no podien conviure amb ells a causa d’aquest problema de salut. 

Cardessin ha destacat també l’augment de la implicació dels voluntaris, amb més de 40 persones que ajuden de manera regular, entre elles un grup fix de 18 voluntaris, que han fet possible que la protectora continuï operant de manera eficient. Aquest estiu també tenen el suport d’una quarantena d’alumnes que, dins del projecte ‘el pas’, estan col·laborant anant a passejar, fent tasques al centre, organitzant recollides de menjar, o donar fent campanyes a les xarxes socials per donar a conèixer els gossos que estan en adopció. 

Etiquetes

Comentaris (2)

Trending