El Fòrum de la Joventut reivindica el voluntariat i l’activisme jove com a motor de canvi

En el dia del col·lectiu, l’entitat vol posar de manifest que en un context marcat per la incertesa econòmica i social, els joves continuen amb ganes de generar un canvi, i ho fan amb la convicció que fins i tot les petites accions poden tenir un gran impacte

Una foto de la 19a Assemblea Jove del Fòrum de la Joventut d’Andorra.
Una foto de la 19a Assemblea Jove del Fòrum de la Joventut d’Andorra. Fòrum de la Joventut d’Andorra

Avui, 12 d’agost, és el Dia Internacional de la Joventut, i el Fòrum Nacional de la Joventut ha decidit centrar l’atenció en una temàtica: el voluntariat i l’activisme jove. Per commemorar aquesta data, l’entitat ha llançat un vídeo a través de les xarxes socials per donar visibilitat a les petites accions que els joves realitzen diàriament per millorar la seva comunitat i contribuir al canvi social. Un canvi, que no cal que es faci des de grans organitzacions, sinó que es pot tractar d'accions que, tot i que poden semblar petites, tenen un gran impacte en la societat i en la vida de les persones implicades.

Lisa Cruz, presidenta del Fòrum Nacional de la Joventut, ha destacat la importància de la participació juvenil com a motor de canvi, tot subratllant que moltes històries d’èxit han començat per petits moviments impulsats per joves: “Quan mires aquelles històries d’èxit i de grans canvis, moltes vegades han començat per un petit moviment, que moltes vegades ha estat impulsat pels joves”, i és que fer coses que de primeres poden semblar insignificants, com per exemple ajudar un padrí a entendre com funciona el telèfon o participar amb una associació de drets LGTBI, “t’ajuda a veure el món d’una manera més àmplia i a aportar un gra de sorra a una societat que necessita molta participació i federalisme”, diu. També ressalta que no cal anar molt lluny per fer això, “no necessites estar a les Nacions Unides per fer canvis extraordinaris, sinó que pots destacar a casa amb petites accions”.

Cruz també ha fet referència a la gran voluntat dels joves per implicar-se en projectes de voluntariat i activisme, tot i que moltes vegades no saben com començar. De fet, per aquest motiu, en els darrers anys des del Fòrum han estat ajudant en el projecte el PAS de l’Escola Andorrana, “formant el professorat sobre com enfocar millor els projectes i ajudar els alumnes a entendre què és l’activisme juvenil”. La presidenta detalla que una vegada els incorporen en un projecte, han pogut observar de primera mà com el jovent utilitza les eines d’avui en dia per generar un canvi, i “les idees que tenen són sorprenents”. 

El Dia de la Joventut és també l’ocasió ideal per reflexionar sobre les principals problemàtiques amb les quals es troben els joves actualment i els seus neguits. Cruz ha destacat la creixent preocupació que hi ha tant per la situació laboral com per l’emancipació, una dualitat que provoca en els joves “molta inestabilitat” i els fa molta por perquè no saben si arribaran a finals de mes. “Hi ha un doble joc per veure com pots guanyar prou per emancipar-te, però també tenir accés a un pis que sigui prou barat perquè puguis fer-ho quan comences la carrera”. Per això, fa uns mesos des de l’entitat van posar en marxa una enquesta sobre els drets laboral i quina és la posició dels joves en el teixit empresarial, per conèixer com es troba la situació.

Etiquetes

Comentaris (1)

Trending