Baró sol·licita igualment que s’aclareixi com es garanteix que aquestes polítiques territorials tinguin en compte la capacitat física i ecològica limitada del territori nacional. En aquest sentit, el conseller adverteix que “en un context d’emergència climàtica i de pressió sobre els recursos naturals, Andorra no es pot permetre continuar dissenyant el seu model territorial sense integrar límits ambientals reals i verificables”. Per tant, Baró remarca que “cal establir criteris més estrictes per assegurar un desenvolupament sostenible”.
El PS manifesta, doncs, la preocupació davant la dependència energètica absoluta del país respecte de recursos externs basats en hidrocarburs. I per això, precisament, pregunta al Govern quines previsions o plans existeixen per afrontar una inevitable disminució dels subministraments actuals i garantir, alhora, la seguretat i l’assequibilitat energètica tenint en compte “l’escenari d’incertesa global i les exigències de descarbonització”. Segons Baró: “Sense una estratègia clara i calendaritzada per reduir la nostra dependència energètica, Andorra s’exposa a un futur de vulnerabilitat, encariment i manca d’autonomia”.
El grup parlamentari, que considera “imprescindible” que l’executiu presenti informació “transparent, objectiva i verificable” sobre les accions que té previstes en aquesta àrea, reitera que continuarà exercint una oposició “responsable, exigent i constructiva, especialment davant d’àmbits estratègics que comprometen el futur energètic, territorial i econòmic del país”.







Comentaris