Juli Minoves porta Andorra a la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres d'Espanya

En el seu discurs d'ingrés ha posat èmfasi en el primer acord assolit amb la Unió Europea, així com l'actual que s'està negociant, on l'expolític considera clau que els sectors tradicionals de l'economia andorrana mantinguin el seu pes perquè continuïn creixent

Juli Minoves entre Carles Casòliva i Albert Pintat després de l'acte.
Juli Minoves entre Carles Casòliva i Albert Pintat després de l'acte.

Juli Minoves, que va estar al capdavant del ministeri d'Afers Exteriors entre el 2001 al 2007 amb els governs de Marc Forné i Albert Pintat, així com ambaixador del Principat a Espanya, avui ha entrat a formar part de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres (RACEF) "com acadèmic corresponent a Andorra".

Així ho ha notificat l’entitat que han ressaltat que Minoves va ser el primer representant permanent d’Andorra a l’ONU, on fins i tot va ser vicepresident de l’Assemblea General, així com observador permanent a l’Organització Mundial del Comerç.

Precisament, la relació del Principat amb Andorra ha centrat l’eix del discurs d’ingrés de l’exministre a la RACEF. En aquest Minoves ha repassat la mil·lenària història del Coprincipat per finalitzar en l’actual marc econòmic, polític i jurídic d’Andorra a Europa, incidint en el paper que ha tingut el país en la configuració de la legislació comunitària, tant en matèria econòmica como per a la ciutadania.

De fet, Minoves ha fet èmfasi en l’actual marc jurídic de la Unió Europea i, específicament en l’acord que personalment ell va aconseguir el 2004 en la convenció que va redactar la Constitució Europea pel reconeixement i estatus específic dels petits estats europeus que no formen part de la UE i que es van acabar incorporant al Tractat de Lisboa.

Si el primer pas ha tingut un pes específic, l’actual situació del país també. En aquest sentit, Minoves ha indicat que “Andorra afronta avui una negociació amb Europa para integrar-se al mercat únic juntament amb Mònaco i San Marino”. A més, ha posat en relleu que el turisme, el comerç i el sector bancari, continuen sent els pilars de l’economia del Principat i que, en el marc d’aquesta negociació s’ha “d’assegurar que els seus sectors econòmics tradicionals puguin continuar creant riquesa”, sense renunciar a obrir nous camins.

Etiquetes

Comentaris (12)

Trending