De la mateixa manera, l’Executiu destaca, del text que s’ha treballat i presentat conjuntament pels set comuns, que reforça el principi de diàleg permanent entre administracions. En aquest sentit, Casal ha destacat que la iniciativa respon a les recomanacions del Consell d’Europa en la línia de reforçar i institucionalitzar els mecanismes de consulta i proveeix un marc estable al diàleg que ja existeix entre institucions. Així, des de l’Executiu es comparteix “l’objectiu d’aprofundir en la col·laboració institucional” que persegueix la llei.
Igualment es considera positiu que s’estableixi un marc estable al diàleg permanent entre comuns, Govern i Consell General, “perquè els reptes actuals requereixen l’actuació coordinada entre administracions”.
D’altra banda, es planteja la necessitat de “delimitar millor què s’entén per afectació a l’autonomia o finançament dels comuns”, per evitar interpretacions àmplies, vist que aquestes matèries poden necessitar d’un control suplementari.
Així mateix, el Govern també demana que es garanteixi que els nous procediments “no comprometin l’agilitat” normativa, administrativa i legilsativa.








Comentaris