Espot no veu “cap motiu” per pensar en un avançament electoral

Admet que les persones que ocuparan el pinyol de la nova executiva demòcrata -Ladislau Baró, Guillem Casal i Maria Martisella- són bones opcions com a relleu: “són potencials candidats de cara al futur”

Captura de pantalla 2024 04 18 a las 0.14.57 removebg preview

A.G. / G.P.

Comentaris

El cap de Govern, Xavier Espot, durant la inauguració del nou centre de dia TRIA.
El cap de Govern, Xavier Espot, durant la inauguració del nou centre de dia TRIA.

El cap de Govern, Xavier Espot, considera que, ara mateix, no hi ha cap motiu que justifiquin un avançament electoral. I, per tant, almenys de portes enfora, aquesta no és pas la seva intenció. A la vegada, ha reconegut que els canvis que s’aprovaran el dia 29 en el congrés ordinari de Demòcrates poden marcar de forma clara qui serà el seu relleu com a candidat a màxim responsable de l’executiu. I ha assegurat que qualsevol dels tres escollits per conformar el pinyol de la nova executiva -Ladislau Baró, Guillem Casal i Maria Martisella- podrien assumir perfectament aquest rol.

Espot defensa que, ara mateix, “no hi ha d’haver cap motiu perquè hi hagi eleccions anticipades”. I és que, entén, “aquest govern té una majoria parlamentària molt sòlida, molt més enllà fins i tot de l’absoluta”. Per tant, apunta que “no hi ha cap situació de crisi excepcional que aconselli celebrar-les abans”. Ara bé, no ha volgut tancar del tot la porta a aquesta possibilitat. Una petita escletxa.

Com vostè sap, en política les coses poden canviar molt i, per tant, no es pot descartar mai al 100% que no s'hagi d'avançar”, ha matisat. En tot cas, aquest, assegura, no és ara l’escenari més possible. Estem aquí per governar, tenim una majoria per fer-ho, tenim estabilitat parlamentària i el país el que necessita és un executiu fort que encari els reptes que tenim plantejats, ha assegurat.

Maria Martisella adreçant-se al plenari del Consell General.

Relacionat

Maria Martisella s’incorpora amb força a la cursa per succeir Espot com a candidata demòcrata

Per tant, el calendari mantindria les eleccions per al 2027. I això vol dir que cal anar-les preparant. I aquesta serà una de les claus del congrés demòcrates de la setmana vinent. Som a dos anys d'una contesa electoral que requerirà una renovació de cap a peus, sobretot del cap, perquè, en definitiva, jo ja no puc tornar a presentar”, ha recordat. Al seu entendre, “el que havíem de fer, doncs, és anticipar-nos des de la perspectiva del partit i fer aquesta renovació profunda de cares, d’estil, de formes, de fons”. Per això, ha “fet el pas” de deixar la primera línia de la formació. “La presidència ja no podia recaure en mi perquè jo cada dia formaré part més del passat I no tant del futur”, ha indicat.

Una acció que també faran el secretari general, Vicenç Mateu, i la secretària d’organització, Ester Vilarrubla. I, en canvi, qui els rellevaran seran Baró, Casal i Martisella. Tot advertint que això no és garantia de res, sí que ha admès que “a ningú se li escapa que totes les persones que ara fan un pas endavant i s’impliquen en el si del partit són potencials candidats de cara al futur”. A la vegada, ha trencat una llança en favor de l’executiva que s’està configurant. “Està formada per persones amb experiència i, al mateix temps, amb joventut, capacitades i amb projecció de futur”.

A partir d’aquí, i del congrés del dia 29, Espot advoca per “anar pas a pas”. Així, es tracta és de conformar I reestructurar el partit dins una línia de continuïtat en algunes coses i, segurament, de diferenciació amb altres”. Sempre pensant que, si els plans no canvien de forma important, “queden dos anys per les eleccions”.

Comentaris (45)

Trending