Concòrdia no parlarà de pactes fins a tancar el programa electoral

Escalé admet que caldran enteses amb altres forces per tenir opcions a les candidatures parroquials i considera que les diferències amb l’acord d’associació no han de ser un obstacle per poder negociar amb el PS

El president del PS, Pere Baró parla amb Núria Segués i Cerni Escalé.
El president del PS, Pere Baró parla amb Núria Segués i Cerni Escalé. CONSELL GENERAL/SERGI PÉREZ

El líder de Concòrdia, Cerni Escalé, deixa clar que, abans de plantejar-se qualsevol pacte de cara a les eleccions volen tenir tancat el programa electoral. A partir d’aquí, es parlarà. En tot cas, el conseller general admet que estan abocats a arribar a acords, sobretot a les circumscripcions territorials. De fet, augura que n’hi haurà molts, tant a un lloc com a l’altre de l’espectre polític. Sobre la possibilitat que el soci preferent sigui el Partit Socialdemòcrata, admet que és la més problema i defensa que la posició divergent sobre l’acord d’associació no hauria de ser un obstacle.

Escalé assegura que, de moment, “no hem començat converses amb cap partit”, ja que “prioritzem el programa per sobre de qualsevol altra cosa” i, també, que “estem concentrats en l’acció al Consell General perquè els problemes del país ho mereixen”. En aquest sentit, el parlamentari indica que “primer, hem de tenir molt clar quina és la visió que proposarem, hem de concretar les fites a les quals volem arribar a llarg termini i això ho farem abans de les properes eleccions”.

“Hi haurà molts acords a les territorials a les properes eleccions generals. És evident que, tal com està conformat el sistema electoral, difícilment s’acostuma a convèncer suficients grups a la parròquia”, comenta el líder de Concòrdia

Per això, avança que “hem d’acabar el nostre programa de govern i un cop el tinguem configurat, també refrendat per la nostra executiva” i “només llavors començarem a parlar de pactes”. Això sí, també amb una premissa clara: hem de buscar sinergies amb tots aquells moviments nacionals i locals que veuen com es deterioren les condicions de vida de la ciutadania, com el nostre país es menja els recursos naturals a una velocitat molt elevada o com la cohesió social es va reduint”.

Escalé no nega que els pactes seran ja no només clau sinó també obligatoris a les parròquies. I no només per a Concòrdia: Hi haurà molts acords a les territorials a les properes eleccions generals. És evident que, tal com està conformat el sistema electoral, difícilment s’acostuma a convèncer suficients grups a la parròquia”. Així doncs, té clar que “anem a un escenari on hi haurà molta concentració de partits a les parroquials”.

En aquest sentit, no nega que el PS pugui ser el soci preferent. També entén que l’entesa no hauria de veure’s dificultada per la posició contrària que totes dues formacions mantenen amb l’acord d’associació. Primer, perquè es confia que el referèndum arribi abans dels comicis. “Si Govern té previst fer-ho aquesta legislatura, esperem que el faci ràpidament”, indica. I, en segon lloc, perquè considera que “ens podríem acabar posant d’acord en què és el que demanaríem a Europa, en una posició comuna”. Per tant, “no ha de ser un obstacle insalvable”.

A la vegada, avisa que la formació ha guanyat força a les parròquies amb comparació a la que tenia ara fa dos anys, quan es va presentar a les generals. “Estic segur que es faran candidatures fortes a tot arreu”, afirma Escalé. Així, assegura que “seran llistes solvents”.

Comentaris (3)

Trending