Fa dotze dies que els veïns van haver d’abandonar els seus pisos -en tots els casos de lloguer- degut a les fractures que presentava tant la façana de l’immoble com diverses estances de l’edifici. De fet, alguns dels habitatges, especialment els de la primera planta, presentaven escletxes per un hi passava una mà adulta plana. El cònsol menor, David Astrié, es mostrava content d’anunciar el retorn dels veïns aquesta mateixa tarda. “Els treballs de consolidació dels fonaments iniciats la setmana passada han donat els seus fruits, tot indica que no hi ha cap moviment en aquest edifici i els tècnics han donat el vistiplau perquè les tretze famílies puguin tornar a casa seva”.
Les injeccions de resina per consolidar els fonaments s'han fet en el temps previst i també s'han fet treballs de reparació en les esquerdes majors
Ha recordat que el comú va decidir desallotjar l’edifici el passat 16 de febrer perquè en aquell moment els tècnics van alertar d’un petit moviment que podria donar un ensurt, però “mai s’ha parlat de risc de col·lapse”. Ha insistit que des de la corporació s’ha actuat amb responsabilitat i diligència i les injeccions de resina en el subsol per consolidar els fonaments s’han fet en el temps previst. També ha explicat que s’han reparat les esquerdes majors, sobretot a l’entrada de l’edifici.

Sobre els motius dels moviments, el cònsol menor ha recalcat que primer s’han volgut fer les accions estructurals més urgents i “després es duran a terme els tècnics estudis pertinents per determinar les causes”. Ha recordat que des del mes de maig s’està fent un seguiment, que “tindrà continuïtat”. Encara no es disposa del cost total de les reparacions i l’allotjament dels veïns en dos hotels de la capital. L’estimació inicial era de 14.000 euros.
"Com més aviat comencin la resta d'accions dins dels pisos, millor"
Sobre la resta d’accions que s’hauran de dur a terme als pisos, el propietari de l’edifici, Josep Palmitjavila, ha assegurat que “com més aviat puguin començar millor i ja estic posant pressió a tothom perquè així sigui”. Celebra que les obres més urgents ja estan resoltes i els veïns poden tornar a casa. “Estic una mica més tranquil, però continuo en una situació d’estrès des del mes de maig dormint dues o tres hores”, ha puntualitzat.

Durant aquesta tarda està previst que comencin a retornar els veïns a casa seva, un cop facin les maletes i abandonin els hotels on han estat allotjats durant aquestes gairebé dues setmanes. Qui també pot reobrir és el taller de pneumàtics que està al local comercial.
Comentaris